مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

نکاتی برای طراحی آیکن اپلیکیشن

با بیش از نیم میلیون اپلیکیشن‌ iOS و اندروید، در در بین اپلیکیشن‌های شبیه برای جلب نظر مخاطبان خویش رقابت متعددی وجود دارد . در این بازار رقابتی، تاثیر اول (حداقل از حیث بصری) در اولیه نگاه را آیکن اپلیکیشن (App Icon) روی مخاطبان میگذارد . 

طراحی اپلیکیشن

این نکته در مارکتینگ (بازاریابی) و برندینگ اپلیکیشن شما تاثیر به‌سزایی دارد چرا که این آیکن در جاهای متعددی (مانند وب سایت معرفی اپلیکیشن خود، خبرها دارای ارتباط با نرم افزار و غیره) دیده میشود . 


داشتن آیکن مناسب، پیروزی قطعی نرم افزار شما را تضمین نمی‌کند، البته باعث می شود کاربران اپلیکیشن شما را پیش از نصب، با اعتنا و علاقهٔ بیشتری نظارت کنند؛ حداقل قسمتی از توضیحات اپلیکیشن را بخوانند و یا به اسکرین‌شات‌های نرم افزار نگاهی بیاندازند . در‌صورتی‌که تاثیر این بخش‌ها هم بر روی استفاده کننده همچنان مثبت باشد، نرم افزار شما بوسیله یوزرها بیشتری دانلود میشود . 


رعایت 

نکات تحت میتواند شما را در طراحی آیکن مطلوب برای اپلیکیشنتان کمک دهد: در پباده سازی آیکن اپلیکیشن ، از لغت ها استعمال نکنید و خوب تر می باشد طرح تماما تصویری باشد . اسم اپلیکیشن همیشه تحت آیکن آورده می‌شود، بدین ترتیب واجب نمی‌باشد دوباره در آن تکرار شود . 

ساده بمانید . در هنگام طراحی آیکن نرم افزار ایده‌ها را در حدی بی آلایش نمایید که در انتها فقط به یک ایده آخرین برسید . 

با ریزه کاری پباده سازی فرمائید (حتی در شرای شما صرفا کسی میباشید که متوجه این جزییات می‌شوید) . شما بدون چاره به تنظیم یک آیکن در ابعاد ۱۰۲۴×۱۰۲۴ هستید، پس مطمئن گردید که آیکن نرم افزار شما در اندازه تمام صفحه، با شایسته ترین کیفیت ممکن چشم شود . 

آیکن خود را مطابق با نرم افزار خود طراحی فرمایید تا یوزرها منگ نشوند و شما را به راحتی به یاد بسپارند . اگر شما تعدادی اپلیکیشن در یک گروه با مفهومی شبیه دارید، آیکن‌های خود را یکپارچه طراحی نمایید تا نشان‌گر این قضیه باشد . 

(مانند یکپارچگی درطراحی آیکن‌های اپلیکیشن‌های دارای ارتباط به اینستاگرام که پیشتر هم درمورد آن کلام کرده‌ایم) 

نکاتی برای طراحی آیکن اپلیکیشن 

انسجام و خلاقیت را در طراحی خویش حفظ نمائید . 

بیش تر کردن کادر (Border)ها به آیکن اپلیکیشن خود، میتواند یک عدد از راه‌هایی باشد که به وسیله آن مطمئن می شوید که آیکن بر روی کلیه زمینه‌ها خوب به نظر می رسد چرا که شما هیچ زمان نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که این آیکن در چه جاهایی و روی چه زمینه‌هایی با پترن‌ها و رنگ‌های متفاوت قرار میگیرد . از یک آیکن مناسب انتظار می رود روی هر پس‌زمینه‌ای به نیکی نشان داده شود . 

رسیدن به یک ایده آخرین عالی و خلاقانه برای طرح آیکن به طور معمول فعالیت راحتی نیست و می بایست برای آن مقطع صرف کرد . 




یک 

نظارت مثال جالب:آیکن نرم افزار ترن‌پلی (Turnplay) 


شرکت معروف طراحی Ramotion فعالیت فوق‌العاده‌ای را در طراحی آیکن این اپلیکیشن انجام داده هست . ترن‌پلی، نرم افزار جالبی می باشد که به کیفیت پخش فایل‌های صوتی شما حسی مشابه پخش روی صفحه گرام می‌دهد . 



نکاتی برای طراحی آیکن اپلیکیشن 

در این شرکت فرایند کار طراحی آیکن نرم افزار ترن‌پلی را نظیر هر فعالیت دیگر خود را با طرح‌های نخستین مدادی روی برگه آغاز کردند . آنها در به عبارتی قدم‌های اول، در این طرح‌های مدادی علاوه بر درنظر به چنگ آوردن جزئییات در طراحی، با ایده‌های متعدد هم بازی کرده‌اند . شما می‌توانید از ترکیب‌بندی این طرح‌ها متوجه گردید که این مجموعه حتی در جزئی‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌‌ها هیچ گاه تمرکز خود را بر روی ایده حساس از دست نداده‌اند .