مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

کد نویسی و توسعه اپلیکیشن موبایل


این مرحله مشمول 2 نصیب میگردد؛ در مرحله نخستین کدنویسی سمت سرور است طراحی اپلیکیشن که نرم‌افزار نویس سمت سرور (Server)، کدنویسی رابط نرم افزار نویسی نرم افزار (API) و داشبورد رئیس نرم افزار را آغاز می نماید. نصیب دوم پباده سازی و کدنویسی تلفن همراه نرم افزار ها میباشد. درین مرحله کدنویسی به طور Native (کدنویسی در دور و بر بسط کمپانی ارائه دهنده سیستم استدلال) یا این که Hybrid (کدنویسی در اطراف توسعه و گسترش به غیر از اطراف پیشنهادی به وسیله کمپانی ارائه دهنده سیستم استدلال) جاری ساختن می شود. به عنوان مثال در‌صورتی‌که بخواهیم یک نرم افزار iOS را به طور Native پباده سازی کنیم می بایست از Xcode استعمال شود. در نوشته ی علمی دیگر به تفاوت در بین نرم افزار Native و Hybrid پرداخته ایم که با مطالعه آن تماما با مورد آشنا میشوید.




 


ورژن Beta نرم افزار گوشی

بتا یک ورژن آزمایشی از نرم افزار میباشد که گروه بسط دهنده بعد از کدنویسی در مشت صاحبکار قرار خواهند اعطا کرد و این ورژن آزمایشی مجال قابل قبولی میباشد که کوشش نرم افزار بازبینی پایانی گردد. با ایفا این مرحله، نرم افزار فارغ از هیچ انواع و باگ احتمالی، در پایدارترین شرایط ممکن عرضه شود.


 


تکثیر نرم افزار تلفن همراه در استورها

در پایان با نشر نرم افزار در دکان های مجازی مانند AppStore و Google play، تجارت شما وارد بازار بیزنس الکترونیک می گردد تا با خیال و خاطر سهل به تبلیغ و توسعه رشته خویش در دنیای مجازی بپردازید.


 


پشتیبانی از نرم افزار تلفن همراه

این ذهنیت وجود دارااست که با تکثیر نرم افزار فرآیند تشکیل داد آن به نقطه پایان رسیده میباشد البته مهم‌ترین مرحله تشکیل داد یک نرم افزار پس از تحویل آن به صاحب کار شروع میشود. بررسی و پشتیبانی مرحله آخرین ایجاد کرد نرم افزار به حساب می آید که روند ای وقتگیر از بروز رسانی نرم افزار، افزودن خصوصیت و تجهیزات نو و seo تجهیزات قبل را مشمول می‌گردد. درین مرحله میباشد که وجود یک دسته فنی و دارای تخصص امری ضروری محسوب میشود. ما در کمپانی الو نرم افزار (Alo Application) با پشتیبانی آنلاین 24 ساعته این اعتقاد و باور را به شما می‌دهیم که برای یاری رسانی و پشتیبانی مدام در صحنه حاضر هستیم.


طراحی اپلیکیشن


نرم افزار‌های گوشی به دو تیم کلی نیتیو (native) و HTML5 تقسیم میگردد. نرم افزار‌های نیتیو، نرم افزار‌هایی طراحی اپلیکیشن می‌باشند که به طور منحصر برای یک کدام از سیستم استدلال‌های جان دار (اندروید یا این که iOS) پباده سازی و ساخته می شوند. ولی نرم افزار‌های HTML5 بر شالوده اینترنت نوشته می شوند. به سیرتکامل‌ای که در هر سیستم عاملی امکان اعمال دارا هستند. از لحاظ کوشش و معدود‌هزینه بودن، نرم افزار‌های HTML5 به صرفه خیس به لحاظ می‌رسند. ولی حقیقت دیگر این میباشد که‌این نوع نرم افزار‌ها می توانند محدودیت‌های متعددی داشته باشند. در نرم افزار‌های نیتیو دست ما بازتر میباشد و شغل های بیشتری میتوانیم ایفا دهیم.

همینطور یک نوع دیگر از نرم افزار‌ها وجود داراست که به آن نرم‌افزار‌های هیبرید یا این که Hybrid apps میگویند. اپلیکیشن‌های هیبرید به نوعی ترکیبی از نرم افزار‌های نیتیو و HTML5 محسوب می گردند. در واقع این نرم‌افزار‌ها هم بر اساس اینترنت درج شده‌اند و می‌اقتدار از آن ها در سیستم ادله‌های متعدد بهره برد. ولی تفاوتش این میباشد که یک بستر نیتیو برای آن ساخت و ساز می گردد به گونه ای که ظاهرشان مشابه به نرم‌افزار‌های نیتیو و اختصاصی برای هر سیستم دلیل میگردد. در‌این نوع پباده سازی، نسبت به پباده سازی HTML5، دست طراح بازتر میباشد و بیشتر میتواند از خصوصیت‌های آن سیستم استدلال خاص بر روی نرم افزار خودش سود غالب شود. ولی گشوده هم محدودیت‌هایی برای این نوع نرم افزار نیز وجود دارااست.

معمولاً برای این که شایسته ترین پباده سازی را داشته باشیم و بتوانیم از آحاد پتانسیل‌ها به طور بی نقص و صد درصدی به کار گیری کنیم، بایستی نرم افزار‌های تلفن همراه را به طور نیتیو پباده سازی کنیم. صرفا انواع آن این میباشد که می بایست برای هر سیستم استدلال به طور غیر وابسته شغل های اپلیکیشن‌نویسی و پباده سازی را جاری ساختن دهیم که خب به طور طبیعیً هزینه‌های ناشی از آن را ارتقا میدهد. البته از طرف دیگر نرم افزار قادر است خصوصیت‌های بسیار مفیدتری داشته باشد و یوزرها نیز از آن راضی‌خیس باشند. تعیین نوع نرم افزار از این حیث (نیتیو یا این که هیبرید بودن) بیشتر به دارایی و هدف ها شما بستگی داراست. همینطور این قضیه که میخواهید چه خصوصیت‌هایی در نرم افزار وجود داشته باشد.

انواع اپلیکیشن موبایل


نرم افزار ها از نگاه نوع سیستم استدلال دستگاه گزینه به کار گیری اشکال متفاوتی دارا هستند. طراحی اپلیکیشن صحیح مانند رایانه فردی، دستگاه های گوشی مانند تبلت ها و تلفن های هوشمند نیز دارنده سیستم ادله و اپلیکیشن کاربردی می‌باشند. در واقعیت، این دستگاه های گوشی از جهات گوناگون صرفا ورژن های کوچکتر رایانه های فردی میباشند. نرم‌افزار گوشی یک اپ کاربردی میباشد که به صورت خاص بر روی دستگاه گوشی ایفا می‌شود.

این ایام ، اکثر دستگاه های موبایل بر روی یک کدام از دو سیستم دلیل اندروید ( Android) یا این که iOS شغل می نمایند.  اندروید یک سیستم ادله منبع گشوده (open source) میباشد که به وسیله گوگل خریداری و پشتیبانی می گردد.  iOS سیستم برهان تلفن همراه اپل میباشد.با دقت به‌این دو سیستم استدلال، نرم افزار خاصی برای هر مورد وجود دارااست.

نرم افزار اندروید چه می باشد؟
به نرم افزار های که روی تلفن همراه های با سیستم استدلال اندروید قابل انجام می باشند اپلیشین اندروید گفته میگردد.

نرم افزار اندروید با بارگیری و نصب فولدر APK اپ (بسته اَپ اندروید) یا این که بارگیری آن‌ها با به کارگیری از یک نرم‌افزار دکان نرم افزار که به یوزرها قابلیت و امکان نصب، آپدیت رسانی و حذف را می‌دهد، اخذ میگردد.

دکان گوگل پلی (Google Play Store) مطرح ترین نرم‌افزار کاربردی نصب گردیده بر روی دستگاه های اندروید میباشد که با لازمات سازش گوگل هم خوانی داراست و به نرم‌افزار سرویس ها موبایل گوگل تایید صلاحیت می‌دهد. دکان گوگل پلی به یوزرها قابلیت و امکان میدهد اپلیکیشن های منتشر گردیده به وسیله گوگل و توسعه و گسترش دهندگان فرد ثالث را محاسبه، بارگیری و آپ دیت نمایند.

ساخت اپلیکیشن اندروید یا iOS ؟ از کجا شروع کنم ؟


هرکدام از تلفن همراه های هوشمند از یک کدام از سیستم طراحی اپلیکیشن ادله های اندروید، iOS، ویندوز، بلک بری و غیره پشتیبانی می نمایند و نرم افزار شما می بایست قابلیت و امکان انجام در هریک از این سیستم عوامل را داشته باشد. البته خبر عالی اینکه بیش تر از ۹۹ درصد گوشی های هوشمند در عالم دارنده یک کدام از سیستم دلیل های اندروید یا این که iOS پشتیبانی می نمایند.

در واقع ۸۶ درصد موبایل های هوشمند در جهان دارنده سیستم برهان اندروید و ۱۳ درصد تلفن همراه های هوشمند دارنده سیستم برهان iOS می باشند.

به ظاهر هویدا میباشد که برای استارت ایجاد کرد نرم افزار خودمان عالی میباشد از یک نرم افزار اندرویدی استارت کنیم البته شتاب نکنید.

برای تصمیم گیری عالی در رابطه تشکیل داد نرم افزار اندروید یا این که iOS، کارداران اکثری را می قدرت در لحاظ گرفت. اینکه مخاطبین شما چه اشخاصی می‌باشند، چه ترجیحاتی دارا‌هستند، در چه حیطه جغرافیایی معاش می نمایند و فرصت و میزان دارایی شما چقدر میباشد.

با اینکه همان طور که گفتیم، به صورت کلی نرم افزار اندروید سهم بازار بیشتری را به خویش تخصیص داده میباشد، یوزرها iOS کلاً پرداخت های بیشتری در نرم افزار داشته اند (نرم افزار استور اپل به طور کلی دو برابر گوگل پلی درآمد دارااست).

همینطور در حیث داشته باشید بسته به حیطه جغرافیایی که مخاطبین و مشتریان بالقوه شما حضور دارا هستند، ممکن میباشد نرم افزار iOS ضریب نفوذ بیشتری داشته باشد.

در‌حالتی که بازار غرض شما، درون جمهوری اسلامی ایران میباشد، ضریب نفوذ اندروید در کشور‌ایران بسیار بیشتر از iOS میباشد. ولی در صورتیکه بازار غرض و مشتریان بالقوه شما در آمریکای شمالی، استرالیا یا این که اروپای غربی حضور دارا‌هستند، شاید خوب باشد با نرم افزار iOS فعالیت را استارت فرمائید.



منبع عکس: AndroidPub

همینطور اعتنا فرمائید که :

(چنانچه تصمیم به مطالعه بیشتر دارید، لینک و پیوند نوشته ی علمی انگلیسی مرجع هر کدام از آمار ذیل در نشان + مقابل آن درج گردیده است)

یوزرها iOS ثروتمندتر می‌باشند و بطور میانگین ۴۰ درصد بیشتر از یوزرها اندروید درآمد دارا هستند. (+) پس درصورتی که فروشنده تولید ها لاکچری و لوکس برای قشر مرفه جامعه می‌باشید، شاید نرم افزار iOS گزینش مطلوب تری برای استارت شغل باشد.
یوزرها iOS برنا خیس میباشند و اکثر وقت ها در برهه زمانی سنی ۱۸ تا ۲۴ سال قرار دارا‌هستند.
یوزرها iOS با احتمال بیشتری دارنده تحصیلات عالیه می باشند. (+)
یوزرها iOS معمولا در شغل های ماهر و مدیریتی اشتغال دارا هستند.
یوزرها iOS معمولا فرصت بیشتری را در تلفن همراه و نرم افزار های آن میگذرانند. (+)
یوزرها iOS با احتمال بیشتری از روش نرم افزار خرید می نمایند. (+)
اما هرمورد از پلتفرم ها را که تعیین فرمایید، همینکه تعداد مبنا ای از یوزرها را گردآوری کردید، یوزرها پلتفرم دیگری استارت می نمایند به درخواست ورژن اختصاصی خودشان. این علامت ای میباشد که مجال ایجاد کرد نرم افزار بر شالوده پلتفرم دیگر فرا رسیده میباشد.

اما خبر عالی اینکه مجموعه نرم افزار نویسی ما در کمپانی پروگرمینگ از طریق های cross-platform برای تشکیل داد نرم افزار به کار گیری می نمایند که هزینه و فرصت توسعه و گسترش نرم افزار در پلتفرم های متفاوت (اندروید، iOS و اینترنت) را به ترازو قابل توجهی کاهش میدهد. در طریق های مولتی پلتفرم دیگر نیازی به نرم‌افزار نویسی غیر وابسته برای هر پلتفرم وجود ندارد. مشتریان ما دیگر گرفتاری تعیین پلتفرم مطلوب برای استارت را ندارند و ما ریسک این امتحان و نادرست را برایشان به صفر میرسانیم.

نکاتی که در طراحی اپلیکیشن موبایل باید بدانید


در صورتی شما  قصد پباده سازی یک نرم افزار تلفن همراه اندروید طراحی اپلیکیشن یا این که ios را دارید می بایست این نکته را در لحاظ بگرید که برای توفیق در کارتان نمی توانید با یک آپ اندروید ضعیف به جایی برسید و می بایست طوری ماهر شغل فرمائید که بتوانید رو دست حریف هاتون بزنیدو از اون ها جلو بزنید.

در پباده سازی نرم‌افزار اندروید یک‌سری اصل وجود داراست که درین نوشته‌ی‌علمی به آن‌ها می‌پردازیم.

نکاتی که برای پباده سازی نرم افزار تلفن همراه بایستی به فعالیت ببرید
 

پباده سازی خاص و منحصر
می بایست در لحاظ بگیرید پباده سازی انجام یافته برای یک اپلیکیشن مختص به عبارتی برنامه است و نباید از پلتفرم یک نرم افزار برای نرم افزار دیگر نیز بهره برد به این دلیل‌که با اعتنا به سرویس ها و قابلیت قابل ارائه یک نرم افزار پلتفرم آن پباده سازی می گردد و ما نباید در صورتی‌که م خوا هیم ایجاد کرد نرم‌افزار اندروید داشته باشیم از یک پلتفرم تکراری به کارگیری کنیم و اسکن باشیم.
 

به کارگیری تجهیزات گوش های گوشی اندروید و یا این که ios
در تشکیل داد نرم افزار و اپلیکیشن اندرویدی بایستی در لحاظ بگیریم که موبایل های موبال امکاناتی دارا هستند که سیستم های ویندوز و کامپیوتر ها ندارند. بایستی همت کنیم از آن تجهیزات به صورت نمونه دوربین تلفن همراه به کارگیری باصرفه کنیم و حرفه‌ای خیس شغل کنیم.
 

خلاقیت در پباده سازی اپ های نرم افزار کاربردی
بایستی خلق کننده باشید و ایده و طرح های خلاقانه در پباده سازی نرم افزار گوشی خویش به فعالیت ببرید.
 

رابط کاربری سهل و قابل فهم و شعور
هنگامی یک استفاده کننده نرم افزار کاربردی خویش را روی تلفن همراه تلفن همراه خویش نصب می نماید توقع دارد به رااحتی بتواند نیاز خویش را بیابد. در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه نباید منجر حیران شدن و سردر گمی یوزرها خویش گردید.
نرم‌افزار نویسی اندروید می بایست به نحوی باشد که تمامی کربران با هر مقام سنی و معلومات بتوانند به راحتی با نرم‌افزار پباده سازی گردیده به وسیله شما عمل نمایند.