مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

گونه های نرم افزار ها

گونه های نرم افزار ها
اشکال اپ
 بسط دهندگان اپلیکیشنها این مقصود را دنبال می نمایند که یک نرم افزار را طوری پباده سازی نمایند که برای گونه های سیستم عوامل و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد. طراحی اپلیکیشن  مثلا برنامه کروم که یک برنامه مرور وب میباشد هم بر روی PC، هم برای به کار گیری روی تبلت پیاده سازی شده‌است و هم میتوانید از این برنامه بر روی گوشی استعمال نمایید.

البته نکته جذاب داستان اینجاست که اپ ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند، بسته به اینکه مخاطب چه نیازی دارااست تنها محدود به اپ گوشی ها و تبلتها نمی شوند و در اکثری از اسباب دیگر نیز استعمال می­شوند. از جمله تلویزیون­ هایی ساخت‌و‌ساز می­شوند که پایین سیستم برهان اندروید بوده و از اپ ­های درج شده برای اندروید استعمال می­نمایند، یا این که اکثری دیگر از اسباب خانه مانند سردخانه و خرقه­شوئی و پیاله­شوئی و … اپ خاص خویش را دارا‌هستند.
حتی قابلیت و امکان در دست گرفتن رفت آمدهای منزل و دفتر، یا این که تهیه و تنظیم روشنایی و دمای فضا با به کار گیری از نرم‌افزار­ها هم آماده آمده میباشد.

یک نمونه جذاب دیگر پباده سازی اپلیکیشنی به وسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات نوپا را زیر حیث می گیرد؛ با بیدار شدن وی به مامان اطلاع می دهد و بنابر تشخیص و تهیه آن ،می تواند موسیقی پخش نماید و یا این که قابلیت کلام پدر و مادر با فرزند را بوجود آورد.

همینطور یک کدام از دیگر از ویژگیهای اپ اینست که برای به کارگیری از یک برنامه احتیاجی به وصل بودن به وب وجود ندارد و میتوان در وضعیت آفلاین نیز از آن بهره مند شد.

تا اینجا با معنی و مضمون‌ اپ آشنا شدیم .در پی می‌خواهیم با معنی کلی خیس اپ گوشی یا این که به عبارتی اپلیکیشن گوشی آشنا شویم .پس با ما یاور گردید.

نرم‌افزار تلفن همراه یا این که اپلیکیشن گوشی
نرم افزار تلفن همراه یا این که اپلیکیشن تلفن همراه ,اپ گوشی اندروید ,نرم‌افزار IOS
اپ‌ گوشی عبارت‌میباشد از از قابل انعطاف افزارهایی که رابطه بدون واسطه با پردازنده‎های سیستم استدلال موبایل یار دارا‌هستند و مستقیماً درخواست‎های یوزرها را انجام میدهند.

نرم‌افزار ها در تلفن همراه به طور بی واسطه دستوری را انجام میدهند که به طور کاملً برای یوزرها قابل رؤیت میباشد. از جمله شما برای عمل های مالی بسته به اکانت بانکی خویش ممکن میباشد از برنامه تلفن همراه خزانه به کارگیری نمایید و یا این که ممکن میباشد برای تعقیب کردن رویدادهای ورزشی از نرم افزار پخش زنده به کار گیری فرمائید. همینطور بعضی یوزرها که از روش مغازه اینترنتی به خرید می‌پردازند ممکن میباشد از نرم‌افزار وبسایت های فروشگاهی مانند برنامه دیجی فرآورده و یا این که آجیلانه به کارگیری کنند.

ممکن میباشد بازی خاصی هم برای PC ارائه خواهد شد و هم به طور نرم‌افزار تلفن همراه ارائه خواهد شد که در این حالت گسترش دهنده اپلیکیشن عملکرد میکند این بازی را بر اساس دستگاه های دیجیتال ساخت‌و‌ساز کند. به عنوان مثال clash of clans از مواقعی میباشد که برای انجام بازی نرم‌افزار نویسی شده‌است.

سیستم دلیل گوشی
همه این ابزارها که در دسترس شما قرار گرفته اند نرم افزار گوشی یا این که اپلیکیشن تلفن همراه اسم دارا‌هستند که ممکن میباشد براساس نوع سیستم برهان یک تلفن همراه یاور، برای اجرا مستلزم بستر و سیستم برهان موردنیاز خویش باشند. یک نرم افزار گوشی ممکن میباشد بر شالوده سیستم ادله اندروید باشد که در این‌حالت بدین اپلیکیشن اصطلاحاً اپ گوشی اندروید میگویند، یا این که ممکن میباشد سیستم عاملی که‌این اپلیکیشن را رئیس میکند برپایه IOS باشد که در‌این‌صورت‌ به آن برنامه IOS یا این که اپ اپل میگویند. برای دیگر سیستم کارداران همچون ویندوز فون، بلک بری، جاوا، سیمبین و غیره نیز اپ هایی بسته به نوع بستر سیستم برهان پباده سازی شده‌است.

گسترش دهندگان برنامه تلفن همراه، همان گونه که همت کرده اند براساس دستگاه های متعدد نسخه های متفاوتی از اپلیکیشن را ارائه دهند، برای سیستم ادله های مختلفی که ممکن میباشد بر روی تلفن همراه به عمل رود نیز تلاش میکنند به تولید و پباده سازی نسخه های مختلفی از یک نرم افزار تلفن همراه بپردازند.

سیستم ادله تلفن همراه
نرم‌افزار ها دراینترنت یا این که دکان های اینترنتی به راحتی قابل دسترس می باشند، بیشتر قابل انعطاف‌افزارهایی که ما در حین روز از آنان استعمال میکنیم جزو این تعریف و تمجید محسوب می گردند.

با ارتقاء بسیار زیاد تعداد نرم افزار ها، گوگل تصمیم گرفت تا برای راحتی یوزرها در دکان گوگل پلی و همینطور یاری برنامه نویس ها دسته بندی های را ساخت‌و‌ساز نماید.

یوزرها محصول ها کمپانی اپل نیز که دارنده سیستم ادله iOS میباشند،که میتوانند برای دانلود برنامه از خدمت App Store کمپانی به کارگیری نمایند. در‌این خدمت هزاران نرم‌افزار برای به کار بستن وجود داراست.

مثلا اپلیکیشن تلگرام، فتوشاپ، گوگل کروم، اینستاگرام و یا این که بازی‌های کامپیوتری کلیه برنامه های جانور در‌این فروشگاهها می باشند.

به دنبال در رابطه دو سیستم ادله پر استفاده موبایلی اندروید android و سیستم دلیل ios توضیحاتی خدمتتون پهنا می‌کنیم:


ایده ناب ایجاد برنامه نو پیش گویی مسابقات فوتبال

ایده ایجاد اپ ماهر پیش گویی مسابقات فوتبال

فوتبال پرطرفدارترین فن ورزشی در سراسر جهان میباشد. ایده تولید یک برنامه پیش گویی مسابقات فوتبال که اشخاص متفاوت در آن حاصل مسابقات فوتبال را پیش گویی نمایند. ایده جدیدی وجود ندارد، البته در کشور‌ایران هنوز اقبال متعددی برای پیروزی این ایده با دقت به محبوبیت فوتبال و عشق و علاقه مخاطبان به پیش گویی وجود داراست.

 

ایده ناب ایجاد برنامه نو پیش گویی مسابقات فوتبال

نکته: پیش از پیاده سازی فیسبوک، ایده شبکه‌های‌عمومی مطرح گردیده بود حتی کانال اجتماعی MySpace پیاده سازی گردیده بود البته فیسبوک این ایده را بهتر پیاده سازی و ارائه کرد و در حال حاضر میلیاردها دلار از این ایده درآمد دارااست.

 طراحی اپلیکیشن

 

 

ایده تولید نرم‌افزار ناب و پردرآمد کتاب های ترجمه گردیده اهل ایران برای بازار جهانی

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران که از منظر فرهنگ وتمدن پیشنه بی نیاز داره و صدها کتاب از بزرگان ما وجود دارااست که عموم متعددی از سراسر کشورها خواهان اون ها می‌باشند. عمل ترجمه، چاپ و ارسال این کتب مخارج متعددی داره، پس این یک مجال فوق العاده برای گسترش دهندگان جهت ساخت‌و‌ساز یک اپلیکشین پردرآمد می‌باشد. یک بازار گسترده جهانی معطل این اپ است. برای اینکه بهتر با این بازار آشنا بشید و با علت بیشتر این برنامه رو بسازید، سفارش می‌کنم «چرا می بایست اپلیکیشن نویسی اندروید را خاطر بگیریم» رو مطالعه فرمائید.

 

ایده ناب ساخت و ساز نرم افزار نو ترجمه کتاب های فارسی برای بازار جهانی

این ایده رو بدون شوخی بگیرید. کتاب های پربیننده رو شناسایی فرمائید، مشاهده کنید تو کدوم کشورها خواهان زیاد دارا هستند. به امداد یک ترجمه کننده برنامه رو بسازید و بفروشید. نمونه می زنم: میهن مالزی مسلمان ها متعددی داره، میتونید دعا ها و مناجات ها رو به لهجه مالزیایی ترجمه نمایید و یک اپ خوب از آن بسازید. پاره ای کاوش فرمایید. این ایده ناب اهل ایران رو توسعه بدید، به طبع چیزهای خیر به ذهتون می رسه.

 

 

 

ایده تولید اپ یافتن نظرها و هم تیمی

این ایده کمکی متعدد میباشد البته اعتنا کردید شما برای چی اینجا می‌باشید؟ مسلما یافت کردن ایده. جالبه بدونید کسانی متعددی مثل شما دنبال جستن یک ایده خوب برای پیاده سازی یک نرم افزار می باشند. فکر‌می‌کنید‌ تعداد کسانی که ایده دارا‌هستند معدود می‌باشند؟ خیر، اشخاص متعددی هم میباشند ایده های نیکی دارا‌هستند البته بضاعت و توان پیاده سازی اون رو ندارند. تصور کنید یک نرم‌افزار باشه که اشخاص بتونند ایده هاشون رو در اون به اشتراک بگذارند. کسایی هم که بضاعت پیاده سازی این نظرها رو دارا هستند خودشون رو معرفی نمایند. اینطوری میشه یک گروه ایجاد کرد و نرم‌افزار های فوق العاده ای رو به وجود آورد.

 

ایده ناب ایجاد نرم‌افزار نو یافتن نظرات و هم تیمی

 

 

چرا این نظرات رو به شما گفتیم؟

شاید برای شما پرسش پیش اومده که چرا این نظرها رو به شما گفتیم و پیش خودمون نگه نداشتیم. مقصود ما در بادانش قیمت آفرینی با مدد کردن به دوستانی میباشد که می‌خواهند آغاز نمایند و این در تحقق شعارمون یعنی هموار کردن مسیر برد است. از طرفی ما در پست « آنچه در پیروزی نظرها اصلی خیس میباشد » به ۲ نکته حائض اهمیت درین راستا پی بردیم. نخستین اینکه آنچه که از خویش نظرها اصلی خیس میباشند طرز پیاده سازی و اجرای اون ها میباشد. شاید خیلی از این نظرات تا قبل از این وجود داشته و به ذهنیت شما هم رسیده باشه، خیلی مهم نیست. اینکه شما چطور این نظرات رو پیاده سازی می‌کنید اساسی خیس میباشد. دوم اینکه شاید هم افرادی این نظرها رو پیاده سازی کرده باشند بازهم اصلا مهم نیست که اولی باشید، کوشش فرمایید شایسته ترین باشید.

 

 

 

در صورتی شما هم ایده ای دارید میتوانید با ما بین بگذارید، تا ضمن یاری بقیه دوستانتون، ما رو هم در کامل شدن درین نوشته ی علمی کمک نمائید.

 

 

 

و ولی نکته انتها

 

در حالتی که شما امکان پیاده سازی این نظرات رو دارید و مایلید با همیاری بادانش اون ها رو بهتر پیاده سازی فرمائید، ما باکمال میل به شما امداد می کنیم تا با همیاری هم، این نظرها رو به شایسته ترین صورت عملی کنیم. برای اینکار کافی میباشد با نشانی اینترنتی بادانش تماس حاصل نمایید و یا این که فرم همیاری با بادانش رو لبریز فرمایید.

 

 

 

انواع اپلیکیشن موبایل


اشکال برنامه تلفن همراه

نرم‌افزار های گوشی به جهت به کار گیری از لهجه های متفاوت اپ نویسی و قاب ورک ها شباهت متعددی  طراحی اپلیکیشن به قابل انعطاف افزارهای کامپیوتری دارا هستند. در کل نرم‌افزار های گوشی به اشکال پایین تقسیم بندی می‌شوند:


- برنامه های محلی: این نوع از قابل انعطاف افزارها، برای به کارگیری در پلتفرهای خاص اندروید و یا این که ios پباده سازی می‌شوند که پباده سازی آن ها توسط تعدادی از ابزارهای بسط اپلیکیشن و گویش های اپلیکیشن نویسی که مقبول پلتفرم متبوع می باشد، انجام میشود.


- نرم‌افزار های HTML5: این نوع از قابل انعطاف افزارهای موبایلی با به کار گیری از تکنولوژی های شناخته گردیده ای، مانند؛ جاوا اسکریپت، HTML5 و CSS پباده سازی میشوند. به راحتی میتوانید این نوع از قابل انعطاف افزارها با انجام تغییرات کوچک به پلتفرم های دیگر منتقل نمائید.


- نرم‌افزار های ترکیبی: این نوع از قابل انعطاف افزارها، همان طور که از عنوانشان معلوم میباشد، ترکیبی از قابل انعطاف افزارهای پیشین میباشند. قابل انعطاف افزارهای محلی به طور یک کانتینر محلی میباشند و می قدرت نرم‌افزار HTML5 را به آنان اضافه کرد.


 


مزایای تولید برنامه تلفن همراه

ساخت و ساز و پباده سازی نرم‌افزار تلفن همراه مزایای متعددی دارااست که از در بین آن‌ها می‌توانیم به به مورد ها تحت اشاره کنیم:


• سرویس رسانی بهتر و ریلکس به مشتری

• دسترسی ریلکس در هر دوران و جای 

• بسط مارک تجاری

• ارتقا تعداد منش های ارتباطی

• برقراری رابطه و تعامل دوسویه با مشتریان


 




 


نکات پباده سازی برنامه گوشی

در طول پباده سازی قابل انعطاف افزارهای موبایلی می بایست توجه نمایید که اپلیکیشن متبوع از کمترین معیار پیچیدگی برخوردار باشد و یوزرها بتوانند فقط با به کار گیری از کلید های میانبر به مقصود خویش دست پیدا نمایند. یکی از دیگر از خصوصیت هایی که یک اپلیکیشن موبایلی استاندارد بایستی از آن برخوردار باشد، این میباشد که نرم افزار متبوع منعطف باشد و یوزرها به راحتی بتوانند ایرادات خویش را تصحیح نمایند.


پباده سازی اپ تلفن همراه در واقع پروسه پباده سازی و ساخت‌و‌ساز اپلیکیشن‌های گوشی می باشد که قابل انجام بر روی پلت‌فرم‌های متفاوت تلفن همراه باشند. مراد از پلت‌فرم گوشی، سیستم برهان گوشی میباشد. مثلا سیستم ادله تلفن همراه اپل IOS و پلت‌فرم تلفن همراه گوگل، اندروید میباشد. هر پلت‌فرم ضوابط و نیازمندی‌های خاص خودش را برای تولید اپ دارااست. نرم افزار‌های گوشی در IOS با لهجه SWIFT (سویفت) پیاده سازی می‌شوند، در حالی‌ که در نرم‌افزار‌های اندروید از جاوا به کارگیری می گردد.


کمپانی رخ بوک در اپ گسترده خویش (اینستاگرام) برای دوری از ایرادات متعددی که در مبحث پباده سازی غیروابسته اپ های گوشی در تحت گروه های خویش داشت مبادرت به ساخت‌و‌ساز یک بستر مشترک نرم‌افزار نویسی نمود که در آن یک اپ مشترک ساخت می‌شود و به هر دو لهجه جاوا و سویفت کانورت می گردد. در‌این بستر که با به کارگیری از تکنولوژی React Native پباده سازی شوید بستر پباده سازی در برنامه مشترک می‌باشد و یوزرها در هر دو پلت فرم حاصل مشابهی را اخذ می نمایند.


ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار


ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار

اولیه بودن آرم شایسته ترین بودن وجود ندارد.

دیوار اولی نبود ولی شایسته ترین شد.

فعلا نیز در شرایطی‌که گروه توانا تری پیدا گردد و ایده های جدیدی داشته باشد شاید بتواند دیوار را پشت رمز بگذارد.

عموم مدام بدنیال شایسته ترین می باشند.


بین مقاله ها، نویسندگان و… کاوش فرمائید
خبرنامه کسب و عمل و راه‌اندازی استارتاپ
طراحی اپلیکیشن

7 برهان برای به کار گیری از نرم‌افزار گوشی در کسب و امور
در‌حالتی که فکر‌میکنید برنامه‌های گوشی منحصراً برای برندهای معروفی مثل ”والمارت” و ”آمازون” و … می‌باشند، مشقت بار در اشتباهید. اکثری از کسب و شغل های کوچک و میانگین با پی بردن این‌که استراتژی‌های تاثیرگذار بر روی مشتری دربرگیرنده چیزهایی بالاتر از اینترنت‌وبسایت گوشی میگردد، به‌دنبال ترندهای دیگر تلفن همراه رفته‌اند.

در واقعیت، این ایام شاهد بخش اعظمی از کسب و شغل های کوچک هستیم که برنامه تلفن همراه منحصربه‌فرد به خویش را دارا هستند و به همین منجر این موسسه‌ها در امر توسعه و گسترش‌ی بازاریابی خویش یکسری گام جلوتر از رقبایشان می‌باشند.


در‌صورتی‌که هنوز مطمئن نیستید چرا کسی می بایست در‌پی ساخت‌و‌ساز نرم افزار گوشی خویش باشد، در‌پی با ما یار و همدم باشید به این دلیل‌که در‌این نوشته‌ی علمی هفت بهره‌ی به کار گیری از اپ گوشی را برایتان آورده ایم.

1. حضور مداوم در جلوی مشاهده کرد مشتریان

آمارها نشان می دهند که هر شهروند معمولی ایالات متحده بیش تر از دو ساعت را در روز، در اکنون به کار گیری از موبایل گوشی میباشد. این واقعیت که هر استفاده کننده می بایست برگه را گشوده کرده، اسکرول نماید و در تلفن همراه به‌دنبال برنامه‌های موردنظر بگردد، هیچ‌گاه تغییر تحول نخواهد کرد. “جلوی دیده بودن” می تواند به نفع شرکتتان باشد؛ چون ذهن ما ناخودآگاه هر عکس و نوشته‌ای را که می‌بیند ضبط می نماید؛ حتی در صورتی‌که خودمان متوجه نشویم.

2. ایجاد شبکه بازاریابی بی واسطه

نرم‌افزار‌ها عملکردهای بخش اعظمی دارا هستند: می توانند داده ها همگانی، ارزش، فرم رزرو، تجهیزات کاوش، حساب‌های کاربری، پیام‌ها، فیدهای خبری، و بخش اعظمی چیزهای دیگر را ارائه دهند.

یک کدام از مطرح ترین فواید داشتن برنامه تلفن همراه این میباشد که مجموع اطلاعاتی را که مایل به ارائه به مشتریان خویش میباشید – مثلا فروش‌های ویژه و تبلیغات – صحیح ذیل انگشتانشان قرار می‌دهید. از روش نوتیفیکیشن‌ها (نمایه‌ها) به تعامل بی واسطه، مجاورت‌خیس می شوید و می توانید به سادگی محصول ها و سرویس ها خویش را در طی مطلوب به مشتریان تذکر فرمایید.


3. ارائه‌ی امتیاز به مشتریان خویش

هم اکنون که دعوا دسترسی بیشتر به داده ها شد، می توانید از این حالت برای دیجیتالی کردن نرم افزار وفاداری یوزرها هم استعمال فرمایید. عوض اینکه از ساختارهای کهن برای مراقبت یوزرها استعمال نمایید، مزایا و امتیازاتی برای آن‌هایی که از نرم افزار شما به کار گیری می‌نمایند در لحاظ بگیرید. عده ای که برنامه شمارا نصب می‌نمایند رابطه مجاورت با شما خواهند داشت و لذا نرخ وفاداری بالاتری را تجربه خواهید کرد.

4. ایجاد اسم تجاری و آوازه

نرم افزار گوشی برای کسب و کارتان قادر است امداد بزرگی به دانایی عموم از اسم تجاری شما بکند. این زمینه را به دو قسمت دسته‌بندی میکنیم که ترکیبشان موجب برد برنامه شما میشود:

اسم تجاری: اپ تلفن همراه مانند یک بیلبورد خالی میباشد. میتوانید هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید؛ میتوانید آن را شیک، مد روز، کاربردی، شوکه کننده، یا این که آموزنده بسازید؛ ولی چیزی که حقیقتا میخواهید، ساخت و ساز اپلیکیشنی با تجهیزات گزینه عشق و علاقه‌ی مشتریانتان میباشد که در عین حالا پروسه خوب و پباده سازی زیبایی داشته باشد.
آوازه: هر چه مشتریان خویش را بیشتر با نرم افزار مشغول نمائید، زودتر مایل به خرید تولید ها و یا این که خدماتتان میگردند. بدین فعالیت در تبلیغات اصطلاحا “فرکانس اثرگذار” میگویند. مبتنی بر تجربه، برای جلب اعتنا حقیقی وواقعی به حداکثر 20 توشه شنیده‌ شدن و یا این که چشم شدن برندتان نیاز میباشد.
5. بهبود شرکت کردن مشتریان
چه گل فروش باشید یا این که سرویس ها ارائه دهید، مشتریانتان مستلزم راهی برای دسترسی به شما می باشند. قابلیت پیام‌دهی در اپلیکیشنتان، تفاوتی در خط مش ارتباطی شما با مشتریانتان تولید می‌نماید. پاره ای به آن تصور کنید: از جمله استارتاپ Open table، مجموع سبک کسب و فعالیت خویش را مبتنی بر این قاعده ساخته میباشد. به‌مکان تماس گرفتن به رستوران برای رزرو میز، میتوانید درخواست خویش را با کمتر از پنج کلیک در سکوی Open table انجام دهید. هم اکنون بدین تصور کنید: چه تعداد از مشتریانتان ترجیح میدهند به‌مکان تلفن، از روش پیام‌دهی با شما رابطه برقرار نمایند؟

6. به دیده وارد شدن در زمین رقابت

این ایام، تعداد نرم‌افزار‌ها در سطح کسب و شغل های کوچک هنوز اندک می باشند؛ البته از همین جاست که می توانید از رقبای خویش جلو بزنید. او‌لین کسب و عمل در محل خویش باشید که به مشتریان خویش اپ گوشی توصیه می دهد. آنان از راه و روش آینده‌نگرانه‌ی شما شگفت‌زده خواهند شد!


7. ارتقا وفاداری مشتری

در پایان، مهمترین انگیزه برای ساخت و ساز نرم‌افزار تلفن همراه، وفاداری مشتری میباشد. با کل همهمه‌های تبلیغاتی حریم از قبیل بنرهای کنار جاده، بیلبوردها، تابلوهای نوری، تبلیغات مجله‌ها، اعلامیه‌ها، کوپن‌ها، اینترنت‌وب سایت‌ها، بنرهای اینترنت‌وبسایت، تبلیغات رخ بوک، و بازاریابی ایمیلی، به‌تدریج تاثیر خویش بر مشتری را از دست می‌دهید. وقتش میباشد مجدد ارتباطی حقیقی و واقعی و دوستانه با مشتریان خویش تولید نمایید و آنان را تبدیل به عشق و علاقه‌مندان متعهد جنس یا این که سرویس ها خویش نمایید. نمی‌گویم اپ گوشی کسب و کارتان را نجات می دهد؛ ولی میتواند راهی باشد تا به مشتریان خویش مجاورت‌خیس گردیده، و در مسافت‌ی یک “رمز انگشتی” آنها باشید.

نرم‌افزار موبایل


نرم‌افزار چه می باشد ؟

در آغاز برای معرفی طراحی اپلیکیشن  می بایست بگوئیم که همگی قابل انعطاف‌افزارهایی که روزمره از آن ها به کار گیری میکنیم بنوعی برنامه محسوب می‌شوند و صرفا قابل انعطاف‌افزارهایی مانند اپلیکیشن سیستم ادله و یا این که لهجه‌های نرم‌افزار نویسی جزء اپ‌ها بحساب نمی آیند.

همان طور که می‌دانید تلفن همراه ها و تبلت های smart ( هوشمند) نیز همانندکامپیوترها قابل انعطاف افزارها و اپ های مختلفی دارا‌هستند. که در بازار آنان را بیشتر با کلمه برنامه یا این که به اختصار App می‌شناسند.که در واقع بمعنی به عبارتی برنامه گوشی یا این که اپلیکیشن تلفن همراه می باشد.



بعنوان نمونه برای انجام کار خاصی بر روی یک سیستم برای مثال بازنویسی یک عکس بایستی از اپلیکیشن یا این که برنامه فتوشاپ به کارگیری کنید

یا این که برای مرور صفحه های اینترنت مستلزم استعمال از اپلیکیشنهایی مانند کروم یا این که فایرفاکس می باشید.یا این که بازه گوش دادن به موسیقی می‌توانید نرم افزار kmplayer را بکار گیرید.



ولی این نکته را نیز بیان کنیم که با اعتنا به نیاز یوزرها اپلیکیشنهای متعدد برای سیستم استدلال های گوناگون ارائه شده‌است. هرچند گسترش دهندگان اپلیکیشن کوشش دارا‌هستند یک نرم‌افزار را طوری پباده سازی نمایند که برای اشکال سیستم عوامل و دستگاههای متعدد دیجیتال کاربردی باشد.. مانند نرم افزار کروم که بعنوان مرورگر وب برای دستگاههای pc و تبلت و گوشی قابل به کارگیری و قابل ثواب میباشد.



امروزه اپ ها تنوع بسیار متعددی دارا هستند وصرفا محدود به تلفن همراه ­ها و تبلت­ ها نمی شوند. مثلا اپلیکیشنهایی برای اثاثیه خانه مانند فریزر و جامه­شوئی و کاسه­شوئی و … بصورت خاص خویش پباده سازی شده‌است.یا این که اپلیکیشنهایی برای در اختیار گرفتن رفت آمدهای خانه و دفتر، یا این که تهیه اتوماتیک فروغ و دمای اطراف پباده سازی گردیده اند.

نمونه دیدنی دیگر پباده سازی اپلیکیسشنی بوسیله کمپانی اپل میباشد ، به عنوان iBaby که در بالای تخت نوزاد نصب گردیده و حرکات طفل را ذیل لحاظ می­گیرد؛ با بیدار شدن وی به مادراطلاع می­دهد و بنابر تشخیص و تهیه و تنظیم آن ،می تواند موسیقی پخش ­نماید و یا این که قابلیت سخن پدر و مادر با فرزند را بوجود ­آورد.