مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

آشنایی با تکنولوژی NFC در برنامه نویسی اندروید

NFC مخفف Near Field Communication است، همان گونه که از نام پیداست ، طراحی اپلیکیشن  این نرم افزار یک مکانیزم رابطه وایرلس (wireless) دربین دو دستگاه سازگار ارائه می‌دهد.
NFC یک تکنولوژی وایرلس (wireless) با دامنه ی کوتاه میباشد رایاپارس  که دارنده دامنه ی 4 سانتی متر یا این که کمتر برای اشتراک داده در بین دو دستگاه میباشد.
NFC چه طور شغل می نماید؟
مانند بلوتوث ، wi fi و همگی ی طریق های دیگر با سیگنال های فارغ از سیم ، application  طراحی NFC نیز مبتنی بر ارسال داده ها بوسیله فرکانس رادیویی میباشد. در NFC ، داده میان دو دستگاه از روش الکترومغناطیس ارسال می گردد.
NFC مبتنی بر تگ ها شغل می نماید، این اپ به شما اذن می‌دهد تا چندین داده را فی مابین یک تگ NFC و یک دستگاه توانمند اندروید و یا این که میان دو دستگاه حاذق اندروید به اشتراک بگذارید.
تگ ها تیم های متنوعی از شرکت کردن را دارا‌هستند. داده ی ذخیره گردیده در تگ قادر است به صورت های مختلفی نوشته خواهد شد، ولی API های اندروید بر پایه ی یک NFC استاندارد به اسم (NFC Data Exchange Format(NDEF می‌باشند.
فرکانس جابجایی داده در زمان NFC رقم 13.56 مگاهرتز میباشد و داده میتواند با سرعت 106، 212 یا این که 424 کیلو بایت بر ثانیه ارسال خواهد شد که برای جابجایی گستره ای از داده از قبیل مبادله ی تصاویر، آواز و فیلم و حتی جزئیات تماس ، کافی است.
دستگاه های توانا  اندروید با NFC یکی سه شیوه کارایی پایین را حفاظت می نمایند :
مدل Reader/Writer : این طریق به دستگاه NFC اذن میدهد تا تگ های غیر فعال NFC را بخواند یا این که بنویسد.
مدل P2P : این شیوه به دستگاه NFC اذن می‌دهد تا داده هایی را با دیگر همتا های NFC مبادله نماید.
مدل Card emulation : این طریق به دستگاه NFC اذن می‌دهد تا خویش تحت عنوان کارت NFC شغل نماید، بدین ترتیب بوسیله یک NFC reader فرنگی قابل دسترس است.
NFC چه گونه با اندروید فعالیت می نماید ؟
برای داشتن اذن ی دسترسی به NFC سخت افزار ، اذن ی تحت را در پوشه Android.Manifest خویش وارد فرمائید :
او‌لین موضوع ی شایان توجه این میباشد که کلیه ی دستگاه های اندروید دارنده NFC نمی باشند. به این ترتیب برای اینکه اعتقادوباور نتیجه ها نمائید که نرم‌افزار ی شما در google play صرفا برای دستگاه هایی میباشد که دارنده NFC سخت افزار می‌باشند از آن به کار گیری نماید، خط تحت را به فولدر Android.Manifest خویش وارد نمایید.
سخت افزار.nfc\" android:required=\"true\"/>
اندروید برای اتصال با یک دستگاه دیگر یک پکیج android.nfc ارائه می‌دهد. این پکیج دارنده کلاس های تحت میباشد :
NdefRecord : این کلاس یک رکورد تغییر‌و تحول ناپذیر NDEF اکران میدهد.
NfcAdapter : این کلاس آداپتور محلی NFC را نشانه می‌دهد.
NfcEvent : این کلاس داده ها مرتبط با هر روی داد NFC را شامل میشود.
NfcManager : این کلاس یک گرداننده (manager) سطح بالاست (high level) ، که برای به دست آوردن یک مثال از یک NfcAdapter به شغل می رود.
Tag : این طریق یک NFC tag کشف گردیده را علامت می‌دهد.
سیستم NFC tag در اندروید با یاری برخی فیلترهای intent فعالیت می نمایند که در پایین ارائه گردیده اند :
ACTION_NDEF_DISCOVERED : این intent برای آغاز یک اکتیویتی به کارگیری می گردد هنگامی که یک tag دارنده یک NDEF payload باشد.
ACTION_TECH_DISCOVERED : این intent برای آغاز یک اکتیویتی به کارگیری میشود ، وقتی که یک tag دارنده یک داده ی NDEF نباشد.
ACTION_TAG_DISCOVERED : این intent زمانی شروع میشود که هیچ اکتیویتی ، intent های ACTION_NDEF_DISCOVERED یا این که ACTION_TECH_DISCOVERED را در در اختیار گرفتن ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.