مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

اصلی ترین مسائل در طراحی اپ موبایل


زمانی در هم اکنون ایجاد کرد نرم افزار برای مشتری یا این که صاحبکار می‌باشید، طراحی اپلیکیشن ساخت‌و‌ساز یک موکاپ زمان خیر و خوبی برای علامت دادن سود پایانی به آنان پیش از تشکیل داد نرم افزار میباشد. با به کار گیری از موکاپ میتوانید رابط کاربری نرم‌افزار را به مشتری یا این که صاحبکار آرم بدهید و به آن‌ها یاری نمائید نرم افزار را پیش خودشان تجسم نمایند. خویش اینجانب به شخصه مدام در جلسات فروش از موکاپ برای مشتریانم به کار گیری میکنم.

علاوه بر این ایجاد کرد یک طرح کاربردی-فنی در کنار موکاپ ساختن هم ایده خوبیست. شما در‌این طرح بایستی کوشش کلی نرم افزار را با لغات بی آلایش تعریف فرمایید. می‌توانید لبه نویسی را در اپ موکاپ اعمال بدهید یا این که صرفا یک فولدر متنی دربردارنده توضیحات در رابطه شیوه شغل نرم افزار تولید نمایید.

چقدر مجال بایستی صرف فرمائید؟ بسته به معیار عدم وضوح اپلیکیشنتان، از یک سری روز تا یکی‌از دو هفته می بایست وقت بگذارید.
چقدر می بایست هزینه فرمایید؟ اپ Balsamiq Mockups 3 for Desktop، ۸۹ دلار ارزش داراست؛ البته خب، حقیقتا ارزشش را دارااست!
از ایجاد کرد موکاپ دیده پوشی نکنید. موکاپ به شما یاری می نماید تا ایرادات اصلی مرتبط با رابط کاربری نرم افزار را در به عبارتی پروسه نخستین برطرف فرمائید. علاوه بر این استعمال از موکاپ روشی خوب برای ارائه کارتان به مجموعه، مشتری و یا این که کارفرماست.

۴- پباده سازی گرافیکی نرم افزار تان را جاری ساختن بدهید
اکنون که پروژه تان در درحال حاضر تکوین میباشد وقت آن رسیده که برای نرم افزار خودتان یک طرح گرافیکی تولید فرمائید. پباده سازی شما بایستی دربرگیرنده جزئیات بصری پیکسلی، جلوه های گرافیکی، جزئیات تصویری و گهگاه برنامه خردسالان ها و پباده سازی حرکات باشد.

اینجانب دو طرز را برای تشکیل داد طرح گرافیکی نرم افزار پیشنهاد می‌کنم:

۱- خودتان با به کارگیری از یک تمپلت گرافیکی این فعالیت را اجرا بدهید

۲- یک طراح گرافیک استخدام فرمایید

طراحان گرافیک حرفه‌ای سالها سرگرم فعالیت و تمرین می باشند. در واقع یک طراح گرافیک عالی قادر است صد عالی از یک طراح بی تجربه مثل خویش شما (با فرض اینکه گسترش دهنده میباشید) عمل را اجرا بدهد.

شما تحت عنوان یک توسعه و گسترش دهنده نرم افزار می بایست مطابق نقاط قوت خویش شغل فرمایید. این مساله به معنای برون سپاری کارهاییست که در آن ها مهارت خاصی ندارید. برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه‌ای می‌توانید از سیستم استدلال هایی مانند Upwork یا این که Toptal به کار گیری نمائید.

استفاده از Unity برای توسعه بازی‌های اندرویدی


ادغام استعمال از سی شارپ و یونیتی، توان متعددی به بسط‌دهنده خواهد اعطا کرد. موتور بازی طراحی اپلیکیشن یونیتی در ایفا محاسبات فیزیکی و رندر گرافیک‌های سه بعدی بی‌نظیر میباشد. ابزار بدون پول یونیتی یک  IDE مشابه به اندروید استودیو که به سادگی، قابلیت و امکان گسترش بازی‌های اندرویدی را با گرافیک کار کشته مهیا می‌سازد. با یک سری خط کد و در پهنا نادر‌خیس از یک ساعت، قادرید تا یک بازی معمولی کردار فرمائید! بیشتر استودیوهای بازی‌سازی مو جود در گوگل پلی، از این ابزار برای بسط نرم افزار‌هایشان، به کار گیری می‌نمایند.

زامارین مثلا زیرمجموعه‌های بهتر مایکروسافت و شایسته ترین لهجه های اپلیکیشن نویسی اندروید و بقیه پلتفرم‌ها مثل IOS و ویندوزفون

زامارین گویش نرم‌افزار نویسی کلیه‌کاره و چندسکویی
در شرایطی که بخواهید علاوه بر بازی، اپ نیز بسازید در‌این‌حالت‌ زامارین ابزار جدیدتر و قدرتمندتری میباشد و محدودیت‌های یونیتی را ندارد. زامارین از زیرمجموعه‌های مایکروسافت میباشد و به مراد پباده سازی و تشکیل داد قابل انعطاف‌افزارهایی به فعالیت می‌رود که در سیستم برهان‌های متنوع گوشی پیاده سازی می گردد. زامارین یک گویش چندین سکویی میباشد. به این ترتیب درصورتی که با استعمال از گویش C# اپلیکیشنی در فضای زامارین می‌سازید، نیازی به تغییر‌و تحول یا این که دستکاری آن ندارید تا در پلتفرم‌های دیگر به فعالیت ببرید. زامارین خصوصیت‌های متعددی داراست که در پایین می بینید:

قابلیت و امکان جابجایی کدها فی مابین نرم افزار‌های ساخته ‌گردیده در هر ساختار پلت فرمی که باشند.
زامارین دارنده چارچوب native app هست و در هر پلتفرم، خصوصیت‌های آن سیستم را به خیر به خودش می گیرد.
در زامارین این امکان وجود دارااست تا نرم افزار‌های اندروید، ویندوزفون و IOS کدهای نسبتاً یکسانی را جابجایی دهند.
portable class librariries در زامارین این قابلیت را آماده میسازند تا بتوانید از کدها، مجددا به کارگیری نمایید اما در عین حالا تعداد پروژه‌ها را کاهش می دهد.
در مازارین می توانید مؤلفه‌هایی مثل نمودار، جدول، نمایه، در دست گرفتن رابط کاربری(UI control) و … را به صورت بدون واسطه از IDE اضافه فرمایید.
پوسته زامارین، رابطی مشترک برای پباده سازی هر سه پلتفرم دارااست که دارنده چارچوب اصلیXAML هست.
بیسیک برای مثال لهجه‌های دیرین و حاذق اندروید

بیسیک یک گویش‌ کهن و قوی اندروید
بیشتراز 50 سال از ظهور این گویش کهن می‌گذرد اما به قدری حاذق میباشد که جزء گویش‌های اپلیکیشن نویسی اندروید به اکانت می آیند. BASIC یک فرم کوتاه گردیده از عبارت Beginners All-Purpose Symbolic Instruction Code به معنای راهبرد کلی نمادین تمامی‌منظوره برای مبتدی و تازه کار‌ها هست. قابلیت به کارگیری از بیسیک در اطراف‌های بسط اپ دوست داستنی اندروید یعنی اندروید استودیو، یونیتی و یا این که زامارین نیست. دور و اطراف  B4Aیا بیسیک برای اندروید این قابلیت و امکان را مهیا می‌سازد تا بتوانید یک دور و اطراف توسعه و گسترش منحصر برای این لهجه در اندروید داشته باشید. گسترش‌‎دهندگان مقداری ممکن میباشد برای تایپ کردن اپ‌هایشان در اندروید از بیسیک به کار گیری نمایند، به خصوص که‌این ابزار ورژن بدون‌پول ندارد!

اصلی ترین مراحل طراحی اپلیکیشن


پباده سازی BACK-END نرم افزار خویش

به صورت کلی به بخش هایی از یک اپلیکیشن که با سرور درخصوص میباشد بک اند گفته می شود. طراحی اپلیکیشن شما بعداز این که ظاهر و یا این که به اصطلاح به عبارتی فرانت اند نرم‌افزار ی خویش را پباده سازی کردید , بایستی دریابید که از سمت سرور نیز چه شغل هایی قرار میباشد اجرا بگیرد و چه مراحلی را می بایست پشت رمز بگذارید.در‌این نصیب شما درمیابید که چه داده هایی قرار میباشد به نرم افزار شما ورود و یا این که از آن‌ها بیرون خواهد شد.همینطور در‌این بخش به نظارت مورد ها نیاز نرم افزار به رابطه با وبسایت ها و نرم افزار های دیگر در بستر وب پرداخته می شود.

پباده سازی نرم افزار آموزشی
پباده سازی نرم افزار پزشکی
6ـ تشکیل داد یک مثال ی آزمایش و تحلیل آن

در حال حاضر که شما یک پباده سازی اول هم از ظواهر اپ ( FRONT-END ) و هم از سمت سرور اپ ( BACK-END ) نرم افزار خویش دارید , وقت آن میباشد که‌این مثال ی اول را آزمایش نمایید و از نقطه ضعف های آن با خبر گردید.شایسته ترین مخاطبان برای این فعالیت خویش اعضای گروهتان , همیاران , دوستان و اعضای خانواده ی خودتان می‌باشند. 

برهان این گزینش این میباشد که اشخاص ذکر شده گردیده بیشتر برای آزمایش وقت نهاده و با پیگیری و دل سوزی بیشتری این فعالیت را دنبال میکنند.از سوی دیگر در صورتی آزمایش این مثال ی نخستین به وسیله اشخاص غیر دارای تخصص ممکن میباشد منجر ساخت‌و‌ساز بی اعتمادی از به عبارتی نخستین نسبت به نرم‌افزار ی شما در شکل وجود نقص‌ گردد. ولی در‌این مرحله هر چقدر اندازه ی جامعه ی آزمایش کننده بیشتر باشد خوب میباشد.

7ـ تشکیل داد سمت سرور نرم افزار یا این که به عبارتی BACK-END آن

در‌این مرحله شما می بایست آن پباده سازی ای که در گام پنجم از بک اند نرم افزار خویش بر روی ورقه آورده بودید به مرحله ی اجرای عملیاتی درآورید.شغل هایی که عموما درین قدم ایفا می‌گردد دربرگیرنده : پباده سازی مقر اطلاعات , ساخت سایت ها و اتصال نرم افزار به‌این مقر اطلاعات و وب سایت ها و یا این که مقر اطلاعات و وبسایت های سایرافراد میباشد.


8ـ تشکیل داد ظواهر نرم‌افزار

در مرحله ی هفتم شما بک اند نرم افزار ی خویش را ساخت نمودید , اینک در قدم‌بعدی نوبت این میباشد که فرانت اند یا این که به عبارتی ظواهر نرم افزار ی خویش را به مرحله ی تشکیل داد فنی برسانید.درین مرحله اصلی و حیاتی میباشد که مطلقا از نقطه ایده ها کسانی که در مرحله ی ششم یعنی به عبارتی آزمایش کمپانی کردند برای بهبود کیفیت ورژن ی پایانی خویش استعمال فرمایید.

9ـ آزمایش مجدد

شما یک توشه در مرحله ی ششم مثال ی نخستین خویش را آزمایش کردید و با خروجی آن مرحله در قدم هفتم و هشتم ظواهر و درون نرم افزار خویش را ایجاد نمودید.اینک در قدم نهم نوبت آن میباشد که‌این ورژن ی عملیاتی نرم‌افزار ی خویش را پیش از این که دست یوزرها آخری رسد آزمایش نموده و خطاها و نقطه ضعف های آن را برطرف نمائید. دو فضا SOLIDIFY و FRAMER از شناخته گردیده ترین ابزار گزینه به کار گیری در‌این مرحله میباشند.

تفاوت اپلیکیشن PWA با اپلیکیشن Native


حاصل نظرسنجی‌ها آرم میدهد که عموم در طی معاش، بیشتر مجال‌شان را صرف سه نرم افزار می‌نمایند که طراحی اپلیکیشن مشتمل بر نرم افزار‌های چتی یا این که پیام رسان (همچون واتساپ)، نرم افزار‌های اجتماعی (اینستگرام و فیسبوک) و همینطور مرورگرها می‌گردد. به همین استدلال بیشتر نرم افزار‌ها فارغ از به کارگیری باقیمانده و تنها قسمتی از خاطر‌ی موبایل اشخاص را اشغال می‌نمایند. از سویی هزینه‌ی توسعه و گسترش دادن یک نرم افزار در مقایسه با یک اینترنت‌وب سایت بسیار فراتر بوده و در‌حالتی که نرم افزار شما از نوع Native باشد، می بایست آن را برای سیستم استدلال‌های متفاوت توسعه دهید و هزینه‌ی بیشتری نیز بایستی پرداخت فرمایید.


ولی نرم افزار‌های Native به چه نرم افزار‌هایی می گویند؟


نرم افزار‌های Native به نرم افزار‌هایی گفته میگردد که به گویش مربوط به سیستم دلیل متبوع ایجاد میگردند. به‌این نوع نرم افزار‌ها،  Native یا این که نرم افزار‌های مستقر نیز گویند. برای ایجاد کرد و پباده سازی نرم افزار نیتیو برای سیستم برهان اندروید می‌بایست از گویش جاوا بهره برد و همینطور برای ایجاد کرد اپ برای دیوایس‌های آی وی اس یا این که به عبارتی ایفون می بایست از لهجه objective-c برای تشکیل داد اپلیکیشن‌های نیتیو به کار گرفت. اشکار میباشد که زمانی قرار میباشد برای کسب‌وکار خویش، اپلیکیشنی پباده سازی فرمایید، تشکیل داد اپلیکیشن Native مجال‌برتر از دیگر نحوه‌های ایجاد کرد نرم افزار‌ خواهد بود. همانگونه که آگاهید، یوزرها موبایل‌های هوشمند از برندهای گوناگون موبایل استعمال می‌نمایند که هر مورد، سیستم استدلال مختص خویش (مانند ویندوز فون، اندروید یا این که آی وی اس) را دارا هستند و به همین برهان برای تشکیل داد نرم افزار‌های Native بایستی برای هر سیستم دلیل، یک نرم افزار غیروابسته پباده سازی و کدنویسی فرمائید.


انگیزه این مساله نیز به کار گیری از  SDK و API در هر پلتفرم میباشد. در واقع برای ایجاد کرد اپلیکیشن برای هر سیستم دلیل با دقت به API آن مجدد کدنویسی ایفا میگیرد که‌این مساله  برای مثال عیب‌های پباده سازی نرم افزار نیتیو (Narive) به شمار میاید. البته پباده سازی نرم افزار نیتیو مزیت‌هایی نیز دارااست که در‌پی به آن‌ها اشاره می کنیم؛


با پباده سازی نرم افزار نیتیو قابلیت دسترسی به بعضا تجهیزات تلفن همراه مخاطب همچون لیست استفاده کننده‌ها، جی پی اس، دوربین موبایل، یاد‌ی تلفن همراه و غیره.

با به کار گیری از این نحوه می توانید از اپلیکیشن به طور آفلاین نیز بهره برد.

امنیت و همینطور سرعت نرم افزار‌های نیتیو نسبت به بقیه شیوه‌ها به طور تقریبَ فراتر میباشد.

این طریق پباده سازی نرم افزار‌ها از apiهای مختلف پشتیبانی می‌نماید.

پباده سازی نرم افزار به طرز نیتیو، خصوصیت مولتی تاچ (multi touch) وجود دارااست.

بازدهی قابل انعطاف‌افزارهای پباده سازی گردیده به صورت نیتیو، بالا میباشد.

توسعه و گسترش‌ی نرم افزار‌ها نیتیو از طریق تکنولوژی‌های مانند جاوا، جاوا اسکریپ، سی‌شارپ و فریمورک‌ها اجرا میشود.

بعضی استارتاپ‌ها و اکثری از کمپانی‌ها از نرم افزار‌ها نیتیو به کار گیری می‌نمایند و این سبک اپلیکیشن‌ها در مقایسه با طرز های هیبریدی، تجربه‌ی کاربری بهتری دارا هستند.


وضعیت استخدام و بازار کار شغل طراح رابط کاربری


یک طراح رابط کاربری یا این که طراح UI- UX می تواند در آحاد مراکزی که فرآورده یا این که خدمت آنلاین طراحی اپلیکیشن دارا‌هستند مانند کمپانی‌ها مرکزها دولتی و محرمانه استخدام گردد. بازار شغل این عمل به جهت عجین شدن فضای مجازی با معاش مردم اشخاص و لزوم داشتن وبسایت و اپلیکیشنی با کاربری سهل و آسان و شل برای آحاد قشرها جامعه، در اکثر مرکز ها و کمپانی‌ها رو به ارتقا میباشد؛ همینطور با شناخته شدن رده طراح رابط کاربری برای سهولت شغل با وبسایت و اپلیکیشین رو به ارتقاء میباشد. 



۸ وظیفه یک طراح رابط کاربری
متناسب با اینکه یک طراح رابط کاربری بخواهد روی یک وب سایت و یا این که نرم افزار شغل نماید، شرح وظایف مختلفی دارااست. در پی به بعضا از این مورد ها اشاره کرده‌ایم:

پیاده‌سازی همه نیازهای پباده سازی (Visual Design) و UX برای کالا (برگزاری گردهمایی، اعمال، آزمایش و باصرفه‌سازی)
آشنایی بی نقص از استفاده کننده وب سایت و نیاز‌ها‌ی او
همیاری در ارزیابی، ارزیابی، بروزرسانی و باصرفه‌سازی User Journey پباده سازی گردیده
همیاری در برگزاری گرد هم آیی‌ها و ارائه راه حل برای آزمایش و با صرفه‌سازی مال برای استفاده کننده آخری در کلیه جوانب
پیگیری فرایند از پباده سازی تا آزمایش، اعمال و seo
شناخت با مفاهیم رنگ‌ها و استعمال باصرفه از آن ها
ارائه راهکارهای پباده سازی و UX مبنی بر دیتا و با در حیث به دست آوردن نیازها و شیوه کارکرد کالا
احاطه به فتوشاپ، Illustrator یا این که دیگر ابزارهای پباده سازی بصری و پوسته تارنما
مهارت‌ها و عصر‌های آموزشی ما یحتاج کار طراح رابط کاربری:
شخصی که میخواهد تحت عنوان یک طراح رابط کاربری استخدام گردد می بایست گواهی تحصیلی این حرفه‌ را داشته باشد:

مهندسی اپلیکیشن
و همینطور عصر‌های آموزشی تحت را نیز گذرانده باشد:

قابل انعطاف افزارهای گرافیکی
Illustrator
یک دارای تخصص طراح رابط کاربری می بایست بر ۱۰ مهارت پایین اشراف داشته باشد: