مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

محیط کار تیلور اتول، خالق فریمورک Laravel چگونه است؟

محل کار تیلور خوب و الهام قسمت میباشد. به گفته خودش برای عمل به محیطی  طراحی اپلیکیشن شل و تر و تمیز نیاز داراست تا با ذهنیت بهتر راز عمل برود. سیستم نورپردازی حرفه‌ای، تلویزیون ۴K، میز پینگ پنگ خرد، سیستم صوتی خوب، دستگاه آی مک با وضوح ۵K از خصوصیت های این اتاق میباشد.
همینطور بخوانید: لاراول چیست؟
طراح Laravel از چه رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همدم برای کارش به کار گیری می‌نماید؟
همان طور که گفته شد، سیستم کامپیوتری مهم تیلور یک iMac 5K با پردازنده ۴ گیگاهرتزی Core i7، ۱۶ گیگابایت حافظه موقت و ۵۱۲ گیگابایت یاد داخلی میباشد. وی ارتباط بسیار نیکی با iMac خویش دارااست و جذاب میباشد بدانید که ورقه اکران این دستگاه رایاپارس  به تنهایی حدود ۱۰۰۰ دلار بها دارااست. hardware آن به اندازه ای سریع میباشد که تداخلی در شغل اون ساخت نمی نماید.
طراح Laravel از یک لپ تاپ Retina MacBook Pro 2017 با نوار لمسی استعمال می نماید application  تا بتواند حتی هنگامی که در محل کار وجود ندارد عمل خویش را اجرا دهد. با وجود آحاد نقدهای منفی این دستگاه، تیلور از آن راضی میباشد. تک تک محصولاتی که طراح Laravel از آن استعمال می نماید از مارک اپل میباشند، پس در صورتیکه به ویندوز نیاز داشته باشد چه فعالیت می نماید؟ وی یک دستگاه Surface Book 2 با سیستم استدلال ویندوز دارااست که با آن فعالیت می نماید. وی برای کامل شدن گروه تولیدها Apple V از تلفن همراه گوشی آیفون XS Max به کارگیری می نماید.
برهان محبوبیت به کارگیری از قاب ورک لاراول برای php چیست؟
تیلور اتول طراح کادر ورک لاراول از کدام شبکه های عمومی برای رابطه با بقیه افراد به کارگیری می نماید؟
تیلور در مجموع از سرویس ها تلگرام و دیسکورد استعمال می نماید. وی از روش تلگرام با خانواده و اقوام خویش درباره‌ی میباشد و همینطور از سرور مهم لاراول در Discord برای پیوندها تجاری استعمال می نماید.
توده بندی درباره طراح قاب ورک لاراول : تیلور اتول 
Taylor Otwell طراح کادر ورک لاراول میباشد و یک اپ نویس برنده در دنیا میباشد. وی در یک عصر‌ی نسبتاً ۶ ماهه لاراول را نوشت و طی ۱۰ سال هر روز به توسعه و گسترش و بهبود این فریمورک پرداخت. اما حضور جامعه اوپن سورس در کنار وی، به رویش بیشتر و عالی لاراول امداد کرد. درصورتی که داده ها بیشتری درباره آفریننده Laravel دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مزایای استفاده از SharedPreferences در اندروید چیست ؟

ذخیره داده ها در اندروید با سرعت بسیار بالا و وسعت زیر اعمال میگردد.
ذخیره داده ها در اندروید بصورت خرد سوای نیاز به دیتابیس غیروابسته اعمال می‌شود.
تابع SharedPreferences در اندروید طراحی اپلیکیشن با تک تک ورژن های اندروید سازگار میباشد.
عمل با کدنویسی تابع SharedPreferences بسیار معمولی و ریلکس میباشد.
SharedPreferences در اندروید به ما اذن میدهد تا داده ها را به طور Key یا این که Value ذخیره و حفظ کنیم.
ذخیره داده ها با SharedPreferences در اندروید رایاپارس application  با فرمت xml ذخیره میشود و این دیتاها در نرم افزار باقی می‌ماند و تمیز نمی‌شود.
ذخیره داده ها با SharedPreferences در اندروید چه‌گونه میباشد؟
برای طریق درست و صحیح عمل با SharedPreferences در اندروید ما این سوژه بسیار معمولی و کاربردی را به طور مجانی و با یک نمونه به شما فراگیری میدهیم. با آرزو به اینکه این نوشته ی علمی گزینه استعمال شما عزیزان قرار بگیرد.

روند ذخیره داده ها در دیتابیس در اندروید استودیو با SharedPreferences
مرحله اولیه تشکیل داد پروژه فعالیت با SharedPreferences در اندروید استودیو : 
به خواسته استارت فعالیت برای ذخیره فولدر در اندروید استودیو، یک پروژه تازه در اندروید استودیو ساخت می‌کنیم (اینجانب اسم پروژه را SharedPref گذاشتم). دقت نمائید که سورس بی نقص این پروژه در ذیل همین نوشته‌علمی برای دانلود قرار گرفته میباشد. مقادیر باطن فایل values را مانند سورس تغییر‌و تحول دهید (استایل و رنگ ها). پس از افزودن آیکون ها و تصاویر مربوطه در فایل drawable لایه activity_main.xml را به طور ذیل کدنویسی و پیاده سازی می‌کنیم:


xmlns:android=\"http://schemas.android.com/apk/res/android\"
xmlns:tools=\"http://schemas.android.com/tools\"
android:id=\"@+id/layout\"
android:orientation=\"vertical\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"match_parent\"
tools:context=\".MainActivity\">

android:id=\"@+id/toolbar\"
android:background=\"@color/colorPrimary\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"wrap_content\">

android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"wrap_content\">

android:id=\"@+id/txtName\"
android:gravity=\"center\"
android:textColor=\"#ffffff\"
android:textSize=\"16sp\"
android:layout_width=\"match_parent\"
android:layout_height=\"wrap_content\" />

فرگمنت چیست و در برنامه نویسی اندروید چه کاربردی دارد؟

فرگمنت اندروید چیست؟ فرگمنت در اپلیکیشن نویسی اندروید طراحی اپلیکیشن چه کاربردی دارااست؟ گونه های فرگمنت در اندروید کدام ها می‌باشند؟ چرخه قدمت Android Fragment چه گونه میباشد؟ مقایسه Activity و fragment اپ نویسی اندروید رایاپارس چه گونه میباشد؟ درین نوشته‌ی علمی اندروید می‌خواهیم به‌این سوال های جواب دهیم. پس برای یادگرفتن fragment در اندروید این مقاله از نوشته ی علمی الکامکو را تا انتها بخوانید تا با آن آشنا گردید.
فرگمنت اندروید چیست ؟ (Android Fragment ) 
فرگمنت اندروید یک کدام از مولفه های اساسی در  نرم افزار نویسی اندروید میباشند که به شما این قابلیت و امکان را می‌دهند تا با انعطاف بیشتری نرم افزار پیاده سازی نمائید. فرگمنت‌ ها جز مستقلی نیستند و می بایست به یک اکتیویتی متصل شوند. application  فرگمنت در واقع بخشی از یک activity در اندروید میباشد که قابلیت و امکان توسعه و گسترش و جاری ساختن عمل بیشتر را برای یک activity مهیا می نماید. بصورت فنی خیس فرگمنت یک کلاس جاوا در اندروید میباشد. این کلاس متدهای خاص خودش را دارااست که به تنی چند از این مدتها چرخه قدمت گفته می گردد. با استعمال از این متدها می‌توانید تلاش Fragment را در مرحله های گوناگون معاش آن، در دست گرفتن نمائید. فرگمنت در اندروید قادر است به طور پویا اضافه و حذف خواهد شد تا شایسته ترین رابط کاربری را برای دستگاه بوجود آورد.
فرگمنت ها در نرم‌افزار نویسی اندروید چرا بوجود آمدند؟
فرگمنت ها در ورژن ۳٫۰ (API Level 11) به اندروید اضافه شدند. غرض پیاده سازی و معرفی این جزء از اپلیکیشن های اندرویدی، توانگری ایجاد کرد رابط های کاربری منعطف خیس در دستگاه هایی با صفحه ها گرانقدر، مانند تبلت ها بود. زیرا در برگه هایی مانند تبلت ها، فضای متعددی وجود داراست و یک نرم افزار بایستی بتواند از این فضای اضافه، غایت به کارگیری را داشته باشد. همینطور این حادثه می بایست فارغ از نیاز به انجام تغییرات غامض و مهم در سلسه مراتب View اندروید صورت می اعطا کرد.
به همین برهان اجزایی پیاده سازی و ساخته شدند که زمانی آنها‌را به اکتیویتی اضافه میکنید، می‌توانید ورقه را به یکسری نصیب تقسیم فرمائید که هرمورد تلاش خاص خودشان را دارا هستند. سوای اینکه نیاز داشته باشید سعی های غامض ای که در Back Stack اکتیویتی صورت می‌دهد را در دست گرفتن و مدیر نمایید. تمامی این تجهیزات امروزه با به کار گیری از Fragment Support Library در دسترس شما قرار دارا‌هستند.

راه اندازی و تعریف سرویس های اختصاصی

خدمت های منحصر اکثر اوقات بوسیله کامپوننت های دیگر فعال‌سازی میشوند، طراحی اپلیکیشن  به عبارت دیگر بقیه اجزا قابل انعطاف افزاری نرم افزار های اندرویدی نظیر activity ها، broadcast receiver ها و خدمت های دیگر می‌باشند که خدمت های مخصوص را راه‌اندازی می نمایند.

خدمت های پیش موضوع (foreground)

خدمت پیش مورد سرویسی میباشد که از دید حق تقدم  رایاپارس و مداقه با یک activity فعال و قابل مشاهده در UI یکسان میباشد و به همین جهت حتی در شرایطی که سیستم اندروید با کمبود یاد مواجه باشد گشوده هم اذن ی حذف از آنان یاد را ندارد. خدمت foreground باید در نوار آرم دهنده ی موقعیت کلی سیستم (status bar) یک اطلاعیه یا این که notification در پایین قسمت تیتر “Ongoing” مختص به خویش داشته باشد. application  این به این معنا میباشد که تا فرصت حذف خدمت از foreground یا این که خاطر، notification قابل dismiss و حذف از status bar نخواهد بود.

تعریف و تمجید خدمت های منحصر

طراحی و اعلان


روند فعال سازی و اجرای خدمت


متوقف کردن یک خدمت


متصل کردن دوطرفه ی خدمات (service binding)


وصل شدن از activity ها به خدمات


اتصال به خدمت های محلی


اتصال به خدمت با استعمال از IPC


اجرای خدمات در فرایندهای جدا از هم


اجرای یک خدمت در مراحل مختص به خویش


تبادل داده و رابطه با خدمات

اپلیکیشن های اندرویدی در قلمرو کاتلین

کدام‌یک از نرم افزار‌های مشهور در عالم با کاتلین مندرج‌‌اند؟ طراحی اپلیکیشن  آیا نرم افزار‌هایی میباشند که نخستین با یک گویش نرم‌افزار‌نویسی گسترش داده گردیده باشند و بعد از آن‌از مدتی به لهجه دیگری هجرت کرده باشند؟ 
این را نمی شود انکار کرد که اینجانب و شما هرروز دست‌کم از یک نرم افزار استعمال می کنیم. اما، امروزه دیگر برخی‌از مادربزرگ‌های ما هم نادر‌‌وبیش خاطر گرفتند که با نرم افزار‌ها فعالیت نمایند. برای ما خیلی اصلی وجود ندارد نرم افزار‌های رایاپارس  دوستداشتنی ما با چه زبانی مندرج‌اند. ولی اطمینان فرمائید اینکه یک نرم افزار با کدام گویش درج شده باشد به‌دلایل متعددی اساسی میباشد.
برای بسط‌دهنده‌ی نرم افزار‌ها گزینش لهجه صحیح برای جاری ساختن پروژه بسیار گزینش‌کننده میباشد.  application گفت و گو در باب هجرت از یک لهجه به لهجه دیگر نیز بحثی بی‌بهره وجود ندارد. این مسافرت برای برخی‌از مهمترین نرم افزار‌های اندرویدی پیش آمده میباشد. 
درین نوشته‌ی علمی میخواهم شما‌را با مهم ترین و مشهور‌ترین نرم افزار‌های اندرویدی که با گویش کاتلین پیشرفت داده گردیده‌اند آشنا کنم. درین معرفی به آن دو پرسش که در ابتدا طرح شد نیز پاسخ می ‌دهم. 
مهمترین نرم افزار های کاتلین
گسترش نرم افزار‌ها و مارکت آن عمل سادگی وجود ندارد. مقدمات و مراحلی داراست. هزینه و وقتی که استخراج‌وکارها به پیشرفت‌ی نرم افزار‌ها تخصیص می دهند گوناگون میباشد. توان و تجهیزات لهجه پیشرفت‌ی نرم افزار‌ها به‌این ادله اساسی می‌‌خواهد شد که‌این قابلیت و امکان را به پیشرفت‌دهندگان نرم افزار میدهد که پروژه را در دوران مجال کمتری و بسیار باصرفه‌خیس به آخر و عاقبت برسانند. کاتلین از آن لهجه‌هایی میباشد که به بسط‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی قابلیت میدهد تا نرم افزار‌هایی زیباتر را با کدنویسی کمتر بسازند.
می‌گردد نرم افزار‌های اندرویدی را که با لهجه کاتلین گسترش داده گردیده‌اند به دو گروه تقسیم کرد: آن‌هایی که از جاوا به کاتلین هجرت کردند و آن‌هایی که ازابتدا با گویش کاتلین نوشته شدند. مورد این نوشته‌ی علمی معرفی نرم افزار‌هایی میباشد که کاتلین را به طور کامل یا این که در قسمت‌هایی جایگزین جاوا کردند.
نرم افزار هایی که از جاوا به کاتلین هجرت کردند
در سال ۲۰‍۱۷ گوگل به طور رسمی ذکر کرد که لهجه کاتلین را به‌‌تیتر گویش توسعه و گسترش‌ی نرم‌افزار‌های اندرویدی تعیین نموده است. درواقع، گوگل کاتلین را به‌خیال و خاطر مزایایی که داشت جایگزین جاوا کرد. سپس‌از اعلام گوگل، استحصال‌وکارهای متعددی تصمیم گرفتند برنامه‌های اندرویدی خویش را که با جاوا تشکیل شده بود به کاتلین منتقل نمایند.
از دلایل اصلی حصول‌وکارها برای مسافرت به کاتلین این بود که گسترش‌دهندگان می توانند بااستفاده‌از گویش کاتلین خطاها عملکردی نرم افزار‌ها را سریع‌خیس تشخیص دهند و رفع نمایند. همین سبب ساز می شود تا تجارب کاربری نرم افزار‌های توسعه و گسترش‌ داده گردیده با کاتلین بسیار بهبود یابد.