مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

ایجاد پروژه و دریافت API Key

بکار گیری Maps SDK برای اندروید به یک کلید API نیاز دارااست. طراحی اپلیکیشن  برای فراهم نمودن کلید API ، پروژه خویش را در کاغذ API & Services تصویب فرمائید. کلید API به یک گواهینامه دیجیتال گره خورده میباشد که نرم افزار را به مولف آن متصل می نماید.

درین نوشته‌علمی ، از کلید API برای مدرک انواع زدایی (debug certificate) استعمال می‌کنیم. رایاپارس  مدرک انواع زدایی از دید پیاده سازی ناامن میباشد زیرا برای آزمایش نرم‌افزار میباشد. نرم افزار های منتشر گردیده اندرویدی که از Maps SDK به کار گیری می نمایند ، application به کلید API دوم نیاز دارا هستند: کلید مدرک تکثیر (release certificate).

Android Studio دارنده یک سرمشق برای اکتیویتی نقشه گوگل میباشد که کدهای مفیدی را به طور اتومات ساخت می نماید. بخشی از کد این سر مشق مشتمل بر یک پوشه google_maps_api.xml میباشد. داخل این پوشه لینکی میباشد که تهیه نمودن کلید API را بی آلایش می نماید.

 

این نصیب مشتمل بر سه مرحله میباشد:

مرحله اولیه: ساختن پروژه Wander با الگوی نقشه ها
یک پروژه تازه Android Studio ساخت و ساز نمایید.
الگوی «  Google Maps Activity  » را تعیین فرمایید.


   3. اسم پروژه را Wander بگذارید.

   4. دستکم سطح API (minimum API) را روی API 19 تهیه و تنظیم فرمائید. مطمئن گردید لهجه Kotlin میباشد.

   5. روی Finish کلیک نمائید.

بعداز ایجاد کرد نرم‌افزار ، نگاهی به پروژه خویش و فایلهای مرتبط با نقشه ها که Android Studio برای شما ساخت‌و‌ساز می نماید ، بیندازید:

google_maps_api.xml - شما برای نگه داشتن کلید API خویش از این پوشه تنظیمات استعمال می‌کنید. الگوی انتخابی در مرحله قبلی دو فولدر google_maps_api.xml ساخت و ساز می نماید: یکی‌از برای انواع زدایی (debug) و دیگری برای نشر (release). فولدر کلید API برای مدرک گونه های زدایی در فایل src/debug/res/values واقع گردیده است. پوشه کلید API برای سند تکثیر در فولدر src/release/res/values  جای‌دارد. در‌این نوشته ی علمی، شما صرفا از مدرک گونه های زدایی به کار گیری می‌کنید.

activity_maps.xml - این پوشه layout دربرگیرنده یک fragment میباشد که مجموع کاغذ را مالامال می نماید. کلاس SupportMapFragment یک تحت کلاس از کلاس Fragment میباشد. SupportMapFragment معمولی ترین خط مش برای قرار دادن نقشه در یک اپلیکیشن میباشد. این فرگمنت یک پوشش در حوالی نمای نقشه میباشد و به صورت اتوماتیک به رویدادهای چرخه معاش (life cycle) نقشه بازرسی می نماید.

شما میتوانید با به کارگیری از یک برچسب در هر ViewGroup ی ، با خصوصیت name پایین ، SupportMapFragment را در یک پوشه layout قرار دهید:

android:name=\"com.google.android.gms.maps.SupportMapFragment\"
کلاس MapsActivity.kt در اسلوب onCreate  به فرگمنت SupportMapFragment که در layout قرار داده گردیده دسترسی پیدا می نماید و از مشی getMapAsync این SupportMapFragment  به کار گیری می نماید تا به طور خود کار سیستم نقشه ها و view را مقدار دهی نماید. برای این خواسته اکتیویتی که مشمول SupportMapFragment میباشد می بایست اینترفیس OnMapReadyCallback و اسلوب onMapReady آن را طراحی نماید. هنگام بارگذاری نقشه ، اسلوب onMapReady از اینترفیس OnMapReadyCallback فراخوانی میشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.