مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

مقیاس پذیری در طراحی اپلیکیشن

 طراحی اپلیکیشن  


شاید شما اخیرا در ادامه پباده سازی نرم افزار می باشید یا این که یک سایت را روش انداختید، یا این که دکان آنلاین یا این که هرچیزدیگری را که دوست داشتید ساخته اید. بعداز اتمام این مرحله، احتمالا چندین استفاده کننده و بازدیدکننده خواهید داشت و از حضور آن‌ها لذت می‌برید. شما تخت‌گاز به نیازهای مخاطبان خویش جواب می دهید و تمامی چیز خیلی خوب پیش می رود تا زمانیکه شما یکدفعه مطرح می‌شوید و به یک پیروزی پهناور می رسید.


تعداد 200 بازدیدکننده روزمره شما یک دفعه به 2000 نفر ارتقا پیدا می‌کند و این موفقیت بزرگی میباشد؛ البته همین دستاورد مهم شما، می‌تواند برایتان خطرناک باشد درصورتی که با مقیاس پذیری آَشنایی نداشته باشید. مقیاس پذیری در واقعیت به عبارتی چیزی میباشد که به شما امداد می نماید تا بتوانید از عهده چنین مواقعی بربیایید :


در دسترس بودن مستمر فارغ از هیچ سیرتکامل مشکلی

سرویس رسانی به مشتریان بیش تر به طور هم‌زمان

سرویس رسانی به همگی یوزرها درهرزمان و درهرکجا



مقیاس پذیری چه میباشد؟




مقیاس پذیری، گسترش پذیری یا این که به عبارتی Scalability در بی آلایش ترین تمجید این میباشد که یک سیستم یا این که نرم افزار انعطاف پذیر باشد به طوریکه بتواند مراد های روبه ارتقاء خودرا مدیر نماید و به خیر و خوبی به آن جواب دهد.


برای دست یافتن به مقیاس پذیری نحوه سیستم های توزیع گردیده یا این که Distributed Systems ارائه شد. با سود گیری از این نحوه، به عنوان مثال زمانیکه بازدیدکنندگان اپلیکیشن شما 10برابر شوند، می بایست منابع سیستم را هم 10 برابر فرمایید و آن را به صورتی مطلوب هندل فرمایید که پاسخگوی این نیاز تازه باشد.


شرط مهم دیگر آن، این میباشد که‌این رئیس را به صورتی انجام دهید که یوزرها شما هیچ سیرتکامل تغییری را در سیستم شما حس نکنند. یعنی این فعالیت با مراقبت کیفیت تجربه کاربری (UX) صورت بپذیرد. در صورتی‌که بتوانید چنین قوانینی را ساخت فرمائید، شما یک سیستم Scalable و مقیاس پذیر دارید.


اما هزینه و بقیه موردها مانند آن نیز اهمیت متعددی دارااست؛ یعنی این 10برابر شدن آمار بازدید، نباید مخارج شمارا هم 10 برابر نماید و برای مثال درصورتی که تا قبلا با حدود یک میلیون تومان آن را مدیر می کردید، این رقم نباید تبدیل به 10میلیون تومان درماه شود و می بایست طوری فعالیت فرمائید که با رو به بالا برای مثال 2 میلیون تومانی از پس آن بربیایید.


با اپلیکیشن برندسازی نمائید

 طراحی اپلیکیشن حضور همیشگی اپلیکیشن کسب و کار شما بر روی تلفن همراه مشتریان سبب ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب و تاثیر گذاری و برندسازی می‌شود. اپلیکیشن ابزار مهم و تاثیرگذاری در دیجیتال مارکتینگ است. تبلیغات موبایلی که هر روز تکرار می گردد منجر می‌گردد مخاطب به حضور برند شما عادت کند و برای خرید سایر محصولاتتان هم مقاومت کمتری نشان دهد.

با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار فرمایید.
در نوشته‌ی‌علمی وفاداری مشتریان گفتیم که تداوم ارتباط مستقیم با مشتریان باعث افزایش وفاداری مشتری می‌شود. با اپلیکیشن میتوانید یک کانال ارتباطی مستقیم با مشتریان ایجاد فرمایید و دیدگاه ها و انتقادات و پیشنهادات آنها را به راحتی دریافت فرمائید. همچنین اطلاع رسانی راجع‌به خبرها، رویدادهای مهم، تخفیف ها ، کمپین ها به سادگی از طریق نوتیفیکیشن انجام می‌گردد.

وفاداری مشتری (Customer Loyalty) چه میباشد؟
15 رویه ارتقا وفاداری مشتریان

اکنون بخوانید
با اپلیکیشن بخت دیده شدن خود را بالا ببرید.
تا به درحال حاضر دقت کرده اید که روزانه چند دفعه قفل گوشی خود را باز می‌کنید و پیام ها و نوتیفیکیشن های خود را محاسبه می‌کنید. چندین بار دیده شدن در روز با صرف کمترین هزینه رویای هر دیجیتال مارکتری است. با تولید اپلیکیشن کسب و کارتان شانس دیده شدن مداوم توسط مشتری را به دست آورید. هرچند اکثر کاربران بیشتر از اپلیکیشن های شبکه‌های‌اجتماعی به کار گیری مینمایند و ممکن می باشد طولانی تر برنامه هایی که روی تلفن همراه خود نصب کرده اند را به کلی فراموش کنند اما این حضور دائمی روی برگه گوشی و دیده شدن مداوم به وسیله کاربر منجر شکل گیری یک تصویری فرضی از برند شما می شود و مشتریان آیکن اپلیکیشن را به خیال می سپارند.


با ساخت اپلیکیشن کسب و کارتان شانس دیده شدن مداوم توسط مشتری را به دست آورید
با اپلیکیشن نیازهای مشتریان را رصد کنید.
استفاده سهل وآسان تر از اپلیکیشن سبب ساز می‌گردد که مشتریان ارتباط بیشتری با آن برقرار کنند و رصد کار های مخاطبین معمولی تر انجام می گیرد در سود نیازها و مقاصد مشتریان بیشتر قابل شناسایی است. وقتی با توجه به خواست مشتریان امکانات جدید به اپلیکیشن طولانی تر می کنید به مشتری شم ارزشمندی می دهید و ارتقای اپلیکیشن سبب ساز افزایش وفاداری مشتریان میشود.

برنامه نویسی اندروید

طراحی اپلیکیشن 


گزینش یک گویش برنامه نویسی اندرویدآشنایی گویش های برنامه نویسی اندروید برای تعیین شایسته ترین آن‌ها اکثری اهمیت دارد. تاکنون سیرتکامل های گویش های برنامه نویسی برای تولید اپلیکیشن های اندروید ایجاد گردیده اند. هر یک از این گویش ها خصوصیت هایی دارا‌هستند که سبب ساز گردیده تا برای هر شخص کدنویس جذابیت خاصی داشته باشد. ما درین نوشته‌ی‌علمی عملکرد داریم تا شما‌را با معروفترین این گویش ها آشنا کنیم و با معرفی خصوصیت های هر یک از آنان به شما یاری کنیم تا شایسته ترین و مناسب ترین آن ها را گزینش فرمایید.


طراحی اپلیکیشن

زبان برنامه نویسی جاواقطعا جاوا یک کدام از زبان های پیشتاز به اکانت آورده می شود. این گویش به عنوان زبان قانونی برنامه نویسی اندروید شناخته میگردد و به همین ادله میباشد که اکثری از برنامه نویسان، یادگیری جاوا برای ایجاد برنامه های اندویدی را توصیه میکنند. این گزینه از آمارهای گوگل هم مشخص و معلوم میباشد زیرا در‌این آمارها بیشترین میزان جستجوی یوزرها برای گویش های برنامه نویسی اندروید، به جاوا وابستگی داراست. پس می اقتدار این زبان را به عنوان دوست داستنی ترین گویش برنامه نویسی اندروید دانست.

گویش برنامه نویسی C#سی شارپ را می توان یک گویش جدیدتر از جاوا و حتی یک نسخه معمولی خیس از آن دانست. برنامه نویسی با سی شارپ در کشور‌ایران از محبوبیت متعددی شامل است که هم برای برنامه نویسی ویندوز، هم برای IOS اندروید و طراحی اینترنت سایت های حرفه ای به فعالیت می رود. این گویش شی گرا برای تولید اپلیکیشن های بازی بسیار پیشنهاد میشود؛ زیرا بوسیله Unity3D که یک موتور بازی سازی می باشد پشتیبانی می گردد. در فیض می‌تواند به واسطه این موتور، از گرافیک سه بعدی فایده مند شود.

گویش برنامه نویسی Kotlinلهجه برنامه نویسی کاتلین هم مانند جاوا به عنوان زبان قانونی اندروید شناخته میگردد. البته ممکن می باشد که نام این گویش نسبت به جاوا کمتر به گوش شما خورده باشد ولی بهتر می باشد بدانید که‌این گویش برای اشخاصی که;قصد دارا‌هستند تایپ کردن برنامه اندروید را تجربه نماید، بسیار کارآمد خواهد بود. عامل این دستور نبود بعضی از ایرادات در طول کدنویسی برنامه ها و ولی کم خیس بودن پیچیدگی های این گویش نسبت به جاوا می باشد.

گویش برنامه نویسی پایتونمتاسفانه این گویش در میهن ما هواداران متعددی ندارد. ولی بهتر میباشد بدانید که پایتون هم یک کدام از شایسته ترین گویش های کدنویسی شناخته گردیده برای تایپ کردن برنامه های اندروید میباشد. این زبان قابلیت و امکان های ویژه ای دارااست که بزرگترین آن‌ها قابلیت و امکان به کارگیری در پباده سازی اپلیکیشن ها است.

برنامه نویسی اندروید با دو گویش C و C++بخش اعظمی از افراد تصور می‌نمایند که قابلیت تایپ کردن برنامه اندروید با این دو گویش نیست. ولی بایستی بدانید که‌این فعالیت قابلیت و امکان پذیر می‌باشد. گویش سی پلاس پلاس دیباگینگ قادر و یک دست ای دارد و به دلیل برخورداری از یک اطراف کارکشته، بضاعت پباده سازی اپلیکیشن با یک عملکرد فوق العاده را دارد.


شیوه آرشیو کردن یک چت در واتس اپ

 طراحی اپلیکیشن  با اضافه شدن امکان آرشیو به واتس اپ دیگر به راحتی می توانید چت هایی که نمیخواهید در ورقه چت واتس اپ نشان داده شوند را آرشیو نمائید. شاید با کسی زیاد درباره نباشید یا به هر دلیل دیگری بخواهید چتی که با او داشته اید را آرشیو فرمائید. در زیر شیوه آرشیو کردن چت ها و همچنین بازگرداندن مجدد آنها به برگه چت ها را برایتان توضیح خواهیم بخشید. پیشین از ابتدا باید بدین نکته اشاره کنیم که چت هایی که آرشیو می کنید به هیچ وجه از دربین نمی روند و فقط در صفحه چت ها نشان داده نمی‌شوند.
پباده سازی اپلیکیشن

شایان ذکر می باشد که آرشیو کردن چت ها قادر است روشی برای پنهان کردن آن ها نیز باشد. در صورتیکه صحبت های محرمانه با کسی داشته اید که نمی خواهید به راحتی در دسترس باشند یکی از راه‌های نهفته کردن آن‌ها آرشیو کردن شان است.

شیوه آرشیو کردن یک چت در واتس اپ
بسیار عادی می باشد! کافی است صرفا اپلیکیشن واتس اپ را باز فرمایید و وارد باریکه (تب) چت ها شوید. بعد انگشت تان را روی هر چتی که می‌خواهید آرشیو کنید نگه دارید و بعد آیکن مربع شکلی که یک نشانه گر رو به زیر روی آن قرار گرفته را با انگشت لمس نمائید. با این فعالیت چت مذکور از لیست چت ها حذف شده و آرشیو می گردد.



طریق آرشیو کردن تمام چت ها در واتس اپ
در حالتی‌که می خواهید تمام چت هایتان را آرشیو نمائید نیازی نیست تک تک آنان‌را انتخاب کرده و مراحل فوق را طی نمائید. کافی است فقط بعداز باز کردن واتس اپ آیکن سه نقطه گوشه سمت راست برگه را لمس و بعد مورد تنظیمات (Settings) را گزینش فرمائید. حال در صفحه جدیدی که باز می شود در آغاز گزینه Chats و آن‌گاه گزینه Chat History را تعیین فرمائید. مجددا برگه جدیدی باز می گردد که با لمس گزینه Archive all chats در آن می توانید تمام چت هایتان را آرشیو نمایید.



طرز خارج کردن یک چت از موقعیت آرشیو و بازگرداندن آن به برگه چت ها
در حالتی که میخواهید چتی که تا قبل از این آرشیو کرده اید را مجددا به ورقه چت ها بازگردانید به ترتیب پایین کار فرمایید. بعد از مفتوح کردن اپلیکیشن واتس اپ وارد باریکه (تب) چت ها شوید. بعد از آن به تحت ورقه نوردش (اسکرول) نمایید و مورد Archived را لمس نمائید. صفحه جدیدی باز می شود که در آن لیست چت هایی که آرشیو کرده اید را خواهید روءیت کرد. هر چتی که می خواهید از حالت آرشیو خارج کنید را با انگشت لمس کرده و آنگاه آیکن مربع با مکان نما افزایشی را لمس نمائید. با این عمل چت مذکور به برگه چت ها باز خواهد گشت.


چرا برنامه نویسی اندروید را گزینش کنیم؟

چرا برنامه نویسی اندروید را گزینش کنیم؟

ولی اپلیکیشن‌های تجاری دنیای متفاوتی دارا هستند. دنیایی که تمام جنبه‌های آن به حضور کاربران و استقبال آن ها بستگی داراست. زیرا هر چقدر هم که عرضه وجود داشته باشد، فارغ از تقاضا هیچ ارزشی ندارد و عملا سودی وجود نخواهد داشت. اپلیکیشن‌های تجاری هم برای خود طبقه‌بندی‌های خاصی را دارند که هرمورد در یک یا یک‌سری مورد از آن ها کار کرده و در واقع از این طرز اقدام به کسب درآمد می نمایند. در ادامه با این طرز‌ها آشنا می‌شویم.


طراحی اپلیکیشن

۱- فروش مستقیم اپلیکیشن


برنامه نویس ها اندروید و iOS می توانند به ساده‌ترین چهره ممکن برنامه‌های خود را بفروشند. در واقع این شیوه، معمولی‌ترین مدل درآمدزایی از طریق اپلیکیشن است. به این صورت که برنامه نویس یا شرکت سازنده محتوا، اپلیکیشن خاصی را گسترش می‌دهد و در نهایت آن را در استور‌ها و مغازه‌های مربوطه برای فروش قرار داده و مبلغی را هم برای آن انتخاب میکند. کاربران هم درین دکان‌ها با باز‌بینی اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند یکی از را انتخاب کرده و خریداری کنند. مبلغ اپلیکیشن خریداری شده هم بعداز طی کردن مسیری مشخص و معلوم، به حساب بانکی بسط دهنده منتقل می‌شود. پس با این اوصاف هر چقدر که کاربران بیشتری برنامه را خریداری کنند، درآمد بیشتری کسب خواهد شد. قطعا این هم او‌لین راهی می باشد که در موضوع کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید به ذهن شما خطور کرده است!

بعدازظهر برنامه نویسی سی شارپ دات نت

اما برنامه نویس ها بایستی در لحاظ داشته باشند که این یک رابطه بی واسطه دو طرفه فی مابین توسعه و گسترش دهنده و کاربر نیست. بلکه واسط دیگری هم در‌این در میان موجود هست. منظورمان همان استور یا فروشگاه‌هایی می باشد که اپلیکیشن را برای فروش در آنجا قرار می‌دهیم. اغلب استور‌ها به صورت از پیش تعیین شده، درصدی از مبلغ هر فروش را به عنوان درآمد، برای خود بر می‌دارند که پلی استور (مغازه اصلی اپلیکیشن گوگل)، آیتیونز (مغازه اپلیکیشن اپل) و حتی کافه بازار و مایکت هم از این قافله مستثنی نیستند. البته این تمام قصه نیست! مالیات و ارزش افزوده را هم بایستی به‌این کسرها بیشتر نمائید. اکثری از برنامه نویس ها از این قسمت قصه اصلا خوششان نمی‌آید. زیرا معتقند که توسعه دهنده تمام فعالیت‌های ایده تا طرح پایانی را انجام می‌دهد البته بخش زیادی از درآمد به جیب مغازه‌های اپلیکیشن می‌رود. شاید دلیل آنان منطقی باشد، ولی این استور‌ها هستند که سبب می گردند برنامه به سادگی در اختیار کاربران مختلف در سرتاسر دانا قرار گیرند و به همین عامل بایستی سهمی هم داشته باشند.




البته ناگفته نمایند که اکثر وقت ها فروشگاه‌های اپلیکیشن (Store) دارای سیاست‌ها و چهارچوب‌های خاصی میباشند که گسترش دهندگان باید آن ها رعایت کنند. برای مثال توسعه دهندگان نباید در اپلیکیشن‌هایشان مجوز‌های دسترسی اضافی از کاربران دریافت کنند و استور‌ها معتقدند که این فعالیت منجر نقض حریم خصوصی کاربران می شود. ولی سیاست‌های این دکان‌ها صرفا به مجوز‌های دسترسی برنامه محدود نمیشود و بخش‌های بسیار گسترده‌ای را شامل میشود که برنامه نویس ها با گذشت زمانه با تک تک آن‌ها آشنا میگردند. زیرا ملزم هستند برای تکثیر اپلیکیشن‌هایشان در استور مورد نظر، سیاست‌های آن مغازه را رعایت کنند.